مجله خبریبورس و بازارمجلس و ارگان ها

۶۵ میلیارد تومان جریمه نقدی از مشاوران املاک غیرمجاز دریافت شد

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: افزون بر ۶۵ میلیارد تومان جریمه از بنگاه‌های متخلف دریافت و به حساب بیت‌المال واریز شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «حسین جنتی» افزود: در کمتر از سه ماهه اخیر ۲ هزار و ۴۰۸ فقره بازرسی از مشاوران املاک به همراه گشت‌های مشترک (اماکن، اتحادیه املاک، تعزیرات، پلیس اقتصادی و راه و شهرسازی استان) انجام شده است.

وی اضافه‌کرد: از این تعداد مشاور املاک، ۴۷۵ مورد که تخلفاتی همچون فعالیت غیرمجاز و بدون مجوز، اخذ کمیسیون‌های غیرقانونی و بیشتر از حد تعین شده در قانون داشتند، افزون بر ۶۵ میلیارد تومان جریمه به حساب بیت‌المال اخذ شده است.

جنتی با بیان اینکه اکنون در سطح استان تهران ۱۱ هزار بنگاه مشاور املاک مشغول فعالیت هستند، گفت: دریافت کمیسیون بالاتر از نرخ مصوب، ارائه ندادن کد رهگیری، هم‌دستی با موجران برای بالا بردن نرخ بهای اجاره یا فروش ملک بسیار بیشتر از قیمت منطقه‌ای، از تخلفات موسوم بعضی از بنگاه‌های املاک است که با این تخلفات به‌صورت مستمر و پیوسته برخورد قانونی می‌کنیم.

وی در پایان از اتحادیه مشاوران املاک خواست نه فقط در طرح ضربتی مرحله نخست و دوم بازرسی، بلکه در طول سال در حوزه نظم بخشیدن به واحدهای صنفی و برخورد به موقع با متخلفان برنامه ریزی و دستور کار اجرایی داشته باشند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا