اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ساخت مسکن با الگوهای مختلف در اولویت کار دولت قرار گیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه دولت باید ساخت مسکن را در اولویت برنامه های خود قرار دهد در عین حال از ساخت مسکن کوچک متراژ دفاع کرد و گفت: ساخت مسکن کوچک متراژ می تواند بخشی از نیاز جوانان به مسکن را پاسخگو باشد.

شهریار حیدری ضمن بیان مطلب فوق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: برابر قانون اساسی دولت موظف است همانند مقوله آموزش برای مردم اقدام به تولید مسکن کند.

وی ادامه داد: متاسفانه طی سالهای گذشته سیاست گذاری در زمینه تولید مسکن با چالشهایی همراه بود که برای جبران این عقب ماندگی در قالب طرح جهش تولید مسکن، دولت سیزدهم موظف شده است سالیانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد.

حیدری با یادآوری این موضوع که وعده تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال تاکنون تحقق پیدا نکرده است اظهار داشت: البته اخیرا اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است که امیدواریم هم جبران عقب ماندگی های گذشته در بخش مسکن شود و هم پاسخگوی نیاز به تامین مسکن که در بسیاری از شهرها این تقاضا انباشت شده است باشد.

وی تاکید کرد: یکی از موانع ازدواج جوانان و عدم تحقق سیاست جوانی جمعیت، کمبود مسکن است، با توجه به این امر دولت باید تولید مسکن را در اولویت کار خود قرار دهد و نسبت به عرضه مسکن در قالبهای مختلف شامل کوچک متراژ و بزرگ متراژ اقدام کند، چرا که ساخت مسکن با متراژهای مختلف سبب می شود که متقاضیان مسکن متناسب با توان مالی خود اقدام به خرید مسکن کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: دولت در زمینه تولید مسکن باید تسهیل گری کند و نسبت به واگذاری اراضی رایگان، تامین تسهیلات و… اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در پایان در واکنش به طرح ساخت مسکن کوچک متراژ تصریح کرد: بنده حتما با ساخت مسکن کوچک متراژ موافق هستم چرا که این شیوه از ساخت می تواند بخشی از نیاز جوانان و مردم به مسکن را پاسخگو باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا