اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

در برخی استانها ناگزیریم به سمت مسکن اقتصادی حرکت کنیم

نماینده مجلس ضمن تاکید بر لزوم بهره گیری از الگوهای مختلف تولید مسکن و منطبق با فرهنگ بومی افراد، در عین حال نسخه مسکن اقتصادی را برای برخی از استانها مناسب ارزیابی کرد و گفت: در برخی از استانها ناگزیریم به سمت مسکن اقتصادی گام برداریم.

به گزارش خبرنگار ما در جریان برگزاری نشست خبری دومین سالگرد اجرایی شدن قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، دکتر احمد راستینه در پاسخ به سوال خبرنگار پارلمانی ساختمان آنلاین در خصوص، مسکن اقتصادی و قانون جوانی جمعیت اظهار داشت:
متناسب با طرح آمایش سرزمینی و شرایط جغرافیایی هر منطقه، ساخت مسکن اقتصادی برای تشکیل خانواده ضروری است. اما باید در نظر داشت که این الگوی مسکن، قطعاً برای همه مناطق کارآمد نیست و لازم است ما در ساختار مسکن، به فرهنگ و ویژگی‌های محلی مردم توجه کنیم.

وی ادامه داد: استان‌های مختلف در کشورمان، با وجود تفاوت‌های منطقه‌ای، نیازهایی متفاوت در زمینه مسکن دارند. در برخی استان‌ها، نیاز به مسکن اقتصادی بسیار احساس می‌شود و براین اساس لازم است برنامه ساخت و ساز مسکن با هزینه کمتر در دستور کار قرار گیرد. اما باید به یاد داشت که همه الگوهای ساخت مسکن برای همه مناطق مناسب نیستند و بر اساس ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی مردم هر منطقه، باید به این موضوع پرداخته شود.

این نماینده مجلس اذعان داشت: یکی از مهمترین عوامل موفقیت در ساخت مسکن ، تناسب بین الگوهای ساخت و ساز مسکن و فرهنگ محلی است. اگر بتوانیم در ساختار مسکن، به نیازها و ذائقه مردم هر منطقه پاسخ دهیم، قطعاً انگیزه زوجین برای تشکیل و توسعه خانواده بیشتر خواهد شد. وقتی که مسکن مناسب و متناسب با فرهنگ محلی در دسترس باشد، افراد بیشتر به تفکر درباره تأسیس و توسعه خانواده می‌پردازند.

وی خاطرنشان ساخت: بنابراین، در برنامه‌ریزی و ساخت مسکن اقتصادی، باید به نیازها و خواسته‌های فرهنگی و اجتماعی مردم هر منطقه توجه کرده و الگوهای ساخت و ساز مسکن را بر اساس آنها طراحی کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا