بورس و بازارمجله خبری

مسکن تبدیل به نگرانی بزرگ در جامعه شده است

به گزارش ساختمان آنلاین:  یکی از مهم ترین دل مشغولی های کنونی بسیاری از خانواده های کشورمان موضوع مسکن است، به طوری که اغلب با موضوع قیمت های نجومی برای خرید یا اجاره بهای سرسام آور روبه رو هستند.در این بین قشر کم درآمد بیشترین آسیب را از تورم موجود در مسکن می بینند.

معضل گرانی مسکن زندگی ام را تلخ کرده است

س – مرحمتی با بیان اینکه همسرش کارگر یک شرکت تولیدی است، که تا چندی پیش زندگی خوبی داشتند ولی به خاطر برخی از مشکلات در شرکت تعدیل نیرو شده و در حال حاضر خانه نشین است، گفت: قبلا هم اجاره بها برای ما سنگین بود ولی چون همسرم شاغل بود به هر سختی می‌توانستیم مبلغ اجاره را پرداخت کنیم.

 

این بانو که خانه دار نیز است، گفت: در حال حاضر علی رغم اینکه صاحب خانه اطلاع دارد که همسرم بیکار شده است، ولی برای بالا بردن اجاره فشار وارد می‌کند و اصرار دارد اگر نمی توانیم بپردازیم پس خانه را تخلیه کنیم.

وی با بیان اینکه یک دختر دانشجو و یک پسر 12 ساله بیمار دارم، اضافه کرد: از هر طرف در فشار هستیم، حال آنکه زندگی‌مان را با عشق و علاقه شروع کرده بودیم ولی این مشکلات باعث شده است که بین من و همسرم اختلاف پیش آید تا جایی که روزها و هفته ها باهمدیگر قهر می‌کنیم به طوری که آن خانه گرم با روابط محبت آمیز یک محیط خشن و ناآرام شده است.

به خاطر ناتوانی در تامین مسکن، پنج سال است که نامزد هستم

ف – محمدی یکی از افرادی که به امید دریافت کمک هزینه دریافت مسکن به کمیته امداد مراجعه کرده است، گفت: پنج سال است که ازدواج کرده ام ولی به دلیل اینکه برای اجاره منزل مناسب قادر نیستم نمی توانم مراسم عروسی ام برگزار کنم.

وی با بیان اینکه بدون خانه و کاشانه نمی توان زندگی مشترک را شروع کرد، گفت: خانواده پدری خودم و همسرم هیچ کدام بضاعت مالی آنچنانی ندارند، که بتوانند به ما کمک کنند بدون خانه و سقف هم نمی‌توان برای آغاز یک زندگی قدمی برداشت.

 

این جوان که کارگر فصلی است، اضافه کرد: ما برای خرید مسکن حتی فکر هم نمی کنیم، چه رسد برنامه ریزی بکنیم، ولی امیدوار هستیم از محلی به ما کمکی بشود تا بتوانیم سر خانه و زندگی‌مان برویم.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان مسکن مددجویی

مدیر کمیته امداد امام خمینی میاندوآب چوپان نژاد گفت: با مشارکت بسیج سازندگی سپاه میاندوآب برای خانه دار کردن قشر بی بضاعت وارد همکاری شده ایم که در این راستا 10 واحد مسکونی مددجویی در یکی از اعیاد ملی مذهبی افتتاح خواهد شد، این واحدها به کسانی تعلق می گیرد که به معنای واقعی کلمه محروم هستند و پشتیبانی برای دریافت تسهیلات ندارند.

وی به شکل گیری همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان برای خانه دار کردن مددجویان اشاره کرد و گفت: ۳۰ میلیون تومان بنیاد مسکن و ۳۰ میلیون تومان نیز کمیته امداد برای هر واحد مسکونی به صورت بلاعوض هزینه می کند و ۱۰۰ میلیون تومان هم تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود، که اگر کفایت نکند کمیته امداد تسهیلات قرض الحسنه ۳۰ میلیون تومان دیگری اختصاص می دهد.

وی با بیان اینکه وام های قرض الحسنه با بازپرداخت ۲۰ ساله به خانواده ها پرداخت می شود، گفت: ۵۵ خانواده در این راستا به بنیاد مسکن معرفی شده اند.

این مسئول با بیان اینکه عمده این احداث ها در روستاها یا شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت انجام خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم، این پروژه ها تا پایان سال جاری تکمیل شده و به خانواده ها تحویل داده شود.

وی گفت: برای توانمندسازی خانواده ها در تلاش هستیم و امروزه مثل سابق یک پرونده ۱۰ یا ۱۵ ساله برای خانواده ها مفتوح نمی شود، بلکه یک بازه زمانی ۶ ماهه برای مددجویان از جمله زنان سرپرست خانوار مشخص می کنیم، سپس برای توانمندسازی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و رفع مشکلات اساسی آنها از جمله مسکن و اشتغال اقدام می کنیم، تا افراد متکی به خود پرورش پیدا کنند.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه وضعیت اقتصادی کشور شرایط را برای خدمات رسانی دشوار کرده است، گفت: با این مبالغی که تحت عنوان تسهیلات قرض الحسنه برای ساخت مسکن پرداخت می شود، به سختی می توان امیدوار بود یک فرد برای احداث مسکن موفق شود، به طوری که این مبالغ بیشتر حالت تسکین دهنده را دارد نه درمان!

این مسئول ضمن ابراز تاسف از اینکه تورم نه تنها به قشر کم برخوردار بلکه به طیف تولیدکننده نیز لطمه می زند، گفت: وقتی از بزرگترین واحدهای تولیدی شهر بازدید می کنیم، کارآفرین ها این گونه عنوان می کنند که برای تهیه مواد اولیه باید مبلغی هم روی فروش خود بگذارند، یعنی در عمل خبری از سود و بهره وجود ندارد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) میاندوآب از مسئولان رفع مشکلات اقتصادی فعلی را خواستار شد و گفت: اکنون در جنگ اقتصادی به سر می بریم، که امیدوار هستیم از آن سربلند بیرون بیاییم.

مسکن یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده ها در هر جامعه است، ولی شرایط در کشور ما به گونه ای رقم خورده است، که این موضوع از دغدغه به یک نگرانی عظیم و مشکل غیرقابل حل تغییر حالت داده است.

بنابراین می طلبد که دولت با عنایت به شعارهای انتخاباتی وارد گود شده و برای حل این معضل آستین همت بالا بزند.

ایسنا

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا