راه و شهرسازیمجله خبری

ساخت 93 هزار مسکن ملی در گلستان

به گزارش ساختمان آنلاین:  حسین محبوبی در ادامه گفت: در روستاها بنیاد مسکن طرح‌های متعدد و خوبی را برای ساخت مسکن در دست اقدام دارد اما با توجه به اینکه خانوارهای شهری نیز مشکلات زیادی در مورد تأمین مسکن دارند، دولت سیزدهم طرح جهش مسکن را در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: براساس این طرح دولت ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را کارسازی خواهد کرد که در قالب طرح جهش مسکن در مدت چهار سال بیش از 93 هزار واحد مسکونی نیز برای مردم استان گلستان در شهرها ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام در این طرح تا 15 دی‌ماه تمدید شده است، افزود: تاکنون بیش از 30 هزار نفر در استان گلستان در این طرح ثبت نام کرده‌اند و ما نیز در حال پالایش متقاضیان هستیم تا بخشی از پروژه‌ها امسال شروع شود.

وی با اشاره به صدور مجوز برای تعداد دیگری از شهرهای استان در طرح جهش مسکن بیان داشت: در مرحله نخست امکان ثبت نام شهروندان در شهرهای آق قلا، بندرترکمن، گرگان، گمیش تپه، مراوه تپه، مینودشت، خان‌ببین، فاضل آباد، کردکوی و نوکنده در این طرح فراهم شد.

محبوبی گفت: با توجه به استقبال مردم از این طرح در شهرهای دیگر استان و پیگیری‌های انجام شده اخیرا 6 شهر دیگر از جمله علی آبادکتول، بندرگز، جلین، آزادشهر، تاتار علیا و فراغی نیز در این فهرست قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تأمین زمین در 16 شهر برای اجرای طرح جهش مسکن انجام شده و پس از پالایش متقاضیان و تشکیل پرونده‌ها، اقدامات اجرایی لازم نیز عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان داشت: با توجه به مهلت پایانی که برای ثبت نام در طرح جهش مسکن داده شده شهروندان گلستانی با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و استفاده نکردن از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

تسنیم

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. شهرستان کلاله استان گلستان که اسمش جزو اسامی شهرهای اعلام شده نیست الان تکلیف ما چیه؟ اینجا کلی متقاضی داره دلمون خوش بود که قرار خونه دار شیم دست ما به جایی نمیرسه لطفا شما از مسئولین مربوطه پیگیری شید تا مشکل ما حل بشه‌ ( اجرتون با امام حسین)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا