اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

مقاومت استانداران در مقابل اجرای واحدهای ویلایی مسکن ملی 

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین، توسعه افقی شهرها یکی از مهم ترین برنامه های مسکنی است که دولت این روزها در دستور کار خود قرار داده است به طوری که رئیس جمهور در آخرین جلسه شورای عالی مسکن اعلام کرد که دولت باید طرح توسعه افقی را در دستور کار خود قرار دهد اما به نظر می رسد با توجه به دستور رئیس جمهور و وزیر راه وشهرسازی هنوز بسیاری از استانداران در این زمینه مقاومت می کنند.
به گفته جهانبخش کارشناس مسکن که با ساختمان آنلاین گفت وگو کرده بود ساخت واحدهای مسکونی به صورت افقی نقش بسیار موثری در کاهش هزینه های اجرایی دارد .
او ادامه داد: اجرای این طرح ها خود زمینه ساز تقویت و تسریع در روند ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن می شود و از سوی دیگر ظرف مدت یک سال شاهد اتمام این پروژه ها خواهیم بود.
براساس این گزارش به گفته بسیاری از مسئولان وزارت راه وشهرسازی هنوز بسیاری از استانداران در اجرای این طرح مقاومت می کنند و همکاری چندانی در ساخت واحدهای مسکونی به صورت افقی ندارند.
به گزارش ساختمان آنلاین، عدم اجرای طرح نهضت ملی مسکن به صورت افقی خود باعث می شود که روند ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن بیش از یک تا دو سال به طول بیانجامد و همین امر در آینده مشکلات بسیاری که کم ترین آن طولانی شدن زمان ساخت است برای پروژه های نهضت ملی مسکن بر جای خواهد گذاشت و با توجه به آنکه دولت اعلام کرده ساخت و اجرای این پروژه ها ارزان تر از واحدهای آپارتمانی است، بنابراین باید هرچه سریعتر اجرای طرح توسعه افقی را در شهرهای که اراضی در آنها موجود است عملیاتی شود.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا