راه و شهرسازیمجله خبری

ایمنی ساختمان‌ها افزایش خواهد یافت

به گزارش ساختمان آنلاین: بهنام محمدزاده در نشست خبری با بیان اینکه در سه سال گذشته با پیگیریهای آتشنشانی اقدامات خوبی در بحث ارتقا ایمنی ساختمانهای سطح شهر کرمانشاه انجام شده گفت: یکی از این اقدامات تهیه دستورالعمل های ایمنی ساختمانها در شهر کرمانشاه است.

وی افزود: تا پیش از این دستورالعمل خاصی در بحث الزامات ایمنی ساختمانها وجود نداشت و عموما الزامات بصورت سلیقه ای لحاظ می شد، اما در حال حاضر با وجود دستورالعمل های تدوین شده در این زمینه، الزامات ایمنی که ساختمانها باید بکارگیری کنند، مشخص است.

محمدزاده از طرح ساماندهی شرکت های مجری ایمنی به عنوان یکی دیگر از اقدامات موثر آتشنشانی در بحث ارتقا ایمنی ساختمان ها یاد کرد و افزود: تا قبل از این الزامات ایمنی مانند نصب سیستم اعلام حریق و… توسط افراد غیرمتخصص صورت می گرفت، اما هم اکنون با ساماندهی این شرکت ها نصب الزامات ایمنی ساختمانها تحت نظر افراد متخصص صورت می گیرد.

وی افزود: در حال حاضر هشت شرکت مجری ایمنی در سطح شهر کرمانشاه فعال است و هر ساختمانی که ساخته می شود باید الزامات ایمنی آن توسط این شرکت ها انجام شود.

محمدزاده از بررسی و کنترل تمام نقشه های ساختمانی توسط کارشناسان آتشنشانی پیش از ساخت خبر داد وافزود: در گذشته ساختمان ساخته شده و پس از آن مالک برای گرفتن تاییدیه ایمنی مراجعه می کرد، اما در حال حاضر تمام نقشه ساختمان ها را قبل از احداث بررسی کرده و الزامات ایمنی آن را تعیین می کنیم.

وی افزود: از طرفی این مشکل وجود داشت که بعضا بعد از اتمام ساخت مشخص می شد که الزامات ایمنی که از قبل تعیین شده بود بطور کامل در ساختمان رعایت نشده و برای رفع این مشکل هم شرکت های مجری ایمنی موظف شده اند بر تمام مراحل اجرای الزامات ایمنی در زمان احداث ساختمان نظارت داشته باشند.

معاون سازمان آتشنشانی کرمانشاه همچنین از اجرای طرح نصب “سیستم بارنده خودکار” درساختمان های شهر خبر داد وافزود: این سیستم یک آبپاش متصل به مخزنی جدا در ساختمانها است که با رسیدن حرارت به آن، آب را تخلیه کرده و از آتش سوزی و یا گسترش آن جلوگیری می کند.

محمدزاده تصریح کرد: در حال حاضر تمام پارکینگ ها و ساختمان های بالای چهار طبقه موظفند این سیستم را نصب کنند و برنامه داریم به سمتی برویم که تمام ساختما های بالای یک طبقه در شهر موظف به نصب این سیستم شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمانهای آتشنشانی “اهرم قانونی” برای الزام مالکان و صاحبان تمامی ساختمان های اداری و مسکونی و … جهت انجام الزامات ایمنی را ندارند گفت: در همین راستا پیگیری هایی در سطح کشور در حال انجام است که منتظر نتایج آن هستیم، اما در شهر کرمانشاه ما هم بیکار ننشسته و از طریق آماده سازی ممیزی طرح ایمنی تمام اماکن اداری و تجاری پیگیر انجام الزامات ایمنی در این ساختمان ها هستیم.

وی افزود: در همین راستا نامه ای به دادستان نوشته ایم تا از این طریق بتوانیم این کار را اجرایی کنیم و هم اکنون منتظر جواب دادستانی هستیم.

محمدزاده افزود: اقدام دیگری که در جهت ارتقا ایمنی ساختمان های شهر انجام داده ایم، بحث آموزش به ساکنان و درخواست نصب تجهیزات در بُرج های مسکونی شهر بوده که متاسفانه با استقبال و همکاری خوب مردم مواجه نشده و امیدواریم در این زمینه رسانه ها ما را یاری کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا