بورس و بازارفن آوری های ساختمانیمجله خبری

حباب مسکن آمریکا در شرف ترکیدن است

به گزارش ساختمان آنلاین:  به نقل از راشاتودی، دزموند لاچمن، اقتصاددان برجسته روز سه شنبه در مصاحبه پیش بینی کرد بزودی بازار املاک و مستغلات ایالات متحده با سقوط زیادی روبرو شود، با این حال در حال حاضر قیمت مسکن در آمریکا اکنون به شدت بالاتر از ۱۵ سال پیش، قبل از آخرین رکود مسکن است.

لاچمن، کارشناس ارشد مؤسسه امریکن اینترپرایز و معاون سابق صندوق بین‌المللی پول می‌گوید: سال گذشته دولت ایالات متحده مقادیر زیادی اوراق قرضه خریداری می‌کرد به همین دلیل حباب زیادی در قیمت سهام ایجاد شده است بنابراین ارزش گذاری سهام به درستی صورت نمی‌گیرد.

به گفته لاچمن، محرک سقوط بازار املاک و مستغلات افزایش نرخ بهره خواهد بود که انتظار می‌رود توسط فدرال رزرو ایالات متحده در ماه مارس در تلاش برای مهار تورم فزاینده معرفی شود.

وی می‌گوید: «آن حباب‌ها در بازارهای سهام و مسکن، بر این فرض استوار شده‌اند که نرخ‌های بهره برای همیشه پایین می‌مانند. بنابراین، به محض اینکه فدرال رزرو شروع به افزایش نرخ‌های بهره به شیوه‌ای غیر مترقبه کند، این خطر واقعی وجود دارد که حباب‌ها قیمت دارایی‌ها را بشکند و این امر می‌تواند ما را وارد رکود کند.

آخرین باری که حباب مسکن در ایالات متحده ترکید سال ۲۰۰۸ بود و این کشور در آن سال در رکود بزرگ فرو رفت. در آن سال سقوط بازار سهام و مسکن ناشی از رشد بی‌سابقه بازار وام‌های مسکن فرعی بود.

در پاییز سال ۲۰۰۸، تعداد زیادی از وام گیرندگان در پرداخت وام‌های رهنی کم اعتبار کوتاهی کردند، که همین امر باعث آشفتگی در بازارهای مالی، فروپاشی بازار سهام و رکود بزرگ در ایالات متحده شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا