مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

کارشکنی در طرح مسکن ملی مازندران پذیرفتنی نیست

استاندار مازندران گفت: روند احداث مسکن ملی در مازندران باید شتاب بگیرد و کارشکنی در این حوزه تحت هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، سید محمود حسینی‌پور روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان بیان کرد: امروز بسیاری از جوان‌ها برای تشکیل خانواده چشم انتظار احداث مسکن هستند و هیچ مدیری حق ندارد در این حوزه کارشکنی کند.

وی گفت: گره‌های پیش رو در طرح مسکن ملی و انبوه سازی با تدبیر مدیران استانی هرچه سریعتر باز شود.

استاندار مازندران افزود: تحت هیچ شرایطی پذیرفتنی نیست که در این طرح یک مدیر کارشکنی کند و شهرستانها باید زیرساخت‌های احداث مسکن را هر چه سریع‌تر فراهم کنند.

مقام عالی دولت در مازندران اظهار داشت: دهه ولایت فرصت مناسبی است تا تمامی شهرهایی که جانمایی مسکن ملی در آن مشخص شد، کلنگ زنی این طرح انجام و عملیات اجرایی به سرعت آغاز شود.

وی گفت: احداث مسکن کیفی در مازندران با توجه به چشم انداز جمعیتی این استان در ۲۵ سال آینده باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

مسکن سازی اولویت دولت سیزدهم

استاندار مازندران بیان کرد: یکی از اولویت های مهم دولت سیزدهم خانه‌دار کردن مردم است که در این خصوص دولت با اهتمام جدی ورود کرده است.

وی گفت: طرح احداث مسکن ملی برای رفع محرومیت است و همه موظف به اجرای درست آن در شهرستان‌ها هستند.

طرح های تشویقی دولت اطلاع رسانی شود

استاندار مازندران اظهار کرد: دولت در حوزه بازسازی بافت‌های فرسوده مشوق های بسیار خوبی در نظر گرفته است اما بسیاری از مردم از آن بی‌خبر هستند.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که، شهرداری ها باید برای بازسازی بافت‌های فرسوده و اعلام مشوق‌های دولت منزل به منزل اطلاع رسانی کنند، اضافه کرد: کوچه یک متری در بافت‌های فرسوده خدمت رسانی را در مواقع بروز حوادث بسیار با مشکل مواجه می کند و باید برای بازسازی اقدام شود.

استاندار مازندران بیان داشت: در این مقطع زمانی انبوه سازان مسکن نقش ممتازی در نهضت رونق احداث مسکن دارند و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

حسینی پور با بیان این که، امروز انبوه سازان یک وظیفه اجتماعی دارند تا در حوزه مسکن ورود جدی یابند و بافت‌های فرسوده با مشکلات زیاد را احیا کنند، افزود : در حال حاضر تعامل انبوه سازان با مجموعه شهرداری و راه و شهرسازی باید بیشتر شود که این امر در گسترش مسکن سازی نقش آفرین است.

وی اظهار داشت : بخش خصوصی در مازندران در حوزه های مختلف عملکرد درخشانی دارد و باید در مسکن سازی ورود جدی‌تری داشته باشند.

حسینی پور گفت: نقش شهرداری‌ها و دهیاران در رونق مسکن سازی بسیار پراهمیت است و در شهرهای مازندران این مجموعه‌ها باید تلاش بیشتری انجام دهند.

استاندار مازندران از همه دستگاه‌های مرتبط در حوزه مسکن خواست به طور مرتب گزارش کار دهند و همه باید در مسیر گره گشایی در کار حرکت کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا