دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

مشکلات مسکن‌سازی ادوار گذشته در اکباتان 2 تکرار نشود

علیرضا نادعلی ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین  اظهارداشت: گسترش شکاف بین عرضه و تقاضای مسکن در پایتخت تبدیل به عارضه ای شده است و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با علم به این موضوع ، در تهران به دنبال سیاستهای مختلفی برای حل مشکل کمبود مسکن باشند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: تولید مسکن در قالب شهرکهای مسکونی در اطراف تهران ،قطعا سیاست موثری برای افزایش عرضه مسکن در پایتخت خواهد بود و البته مشروط بر اینکه این شهرکها با بهره گیری از فناوریهای نوین ساختمانی و به صورت روشهای صنعتی ساخته شوند.

وی با انتقاد از اینکه در ادوار گذشته در انبوه سازی مسکن از روشهای نوین ساخت وساز و رویکردهای صنعتی سازی غفلت شده است تاکید کرد: امیدواریم که در این دوره شاهد تکرار چنین خطاهایی نباشیم.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره اینکه گفته می شود شهرک سازی در اطراف تهران و گسترش حریم پایتخت ممکن است سبب بارگذاری اضافی جمعیت و تشدید مشکلات اجتماعی و .. شود نیز تصریح کرد:هر چند که افزایش عرضه مسکن در پایتخت برای حل مشکل مسکن امری ضروری است ،اما با توجه به اینکه پیوست شهرکی مسکونی تحت عنوان شهرک اکباتان 2،سبب افزایش ظرفیت جمعیت به تهران می شود،لازم است که ملاحظات مختلف در این زمینه در نظر گرفته شود تا این شهرک یک زائده و آسیبی برای تهران نباشد.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: در تولید مسکن باید ابعاد مختلف شامل خدمات زیربنایی و روبنایی و مولفه های مختلف فرهنگی،مذهبی ،ورزشی و .. به صورت همزمان دیده شود و با توجه به اسکان تعداد بالایی از خانوارها در این شهرکها،به زیرساختهای توسعه آن نیز باید توجه ویژه شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا