دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

جهاد مسکن‌سازی شهرداری تهران کماکان در ابهام

 

به گزارش خبرنگار  ساختمان آنلاین به حداقل رساندن زمان و حذف فرآیندهای موازی و زائد برای صدور مجوزهای لازم برای تولید مسکن در شهر تهران، در اولویت قرار دادن و بکارگیری همه ابزارهای مورد نیاز برای سرعت بخشی به نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد،شناسایی همه ظرفیت‌های تولید مسکن در شهر تهران و تلاش برای فعال‌سازی آنها، به میدان آوردن همه امکانات شهرداری تهران (شامل زمین، مجوزها و جز آن) برای تأمین مسکن و به ویژه مسکن استطاعت‌پذیر و فعال کردن اجرای بند ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم برای تأمین مسکن برای افراد و گروه‌های بی‌بضاعت و کم‌استطاعت ازجمله محورهای مهمی است که به عنوان تکالیف اصلی قرارگاه مذکور تبیین شده است.

اما از همان روزهای نخست ،اعضای شورای شهر تهران خواستار شفافیت شهرداری تهران درباره قرارگاه مسکن شده اند،پاسخی که به نظرمی رسد تا این لحظه کماکان بی نتیجه مانده اند.

برخی از اعضای شورای شهر تاکید کرده اند که عدم ارایه اطلاعات شهرداری تهران درباره مفاد قرارگاه جهادی مسکن سبب شده است ،که آنها در پاسخ به رسانه ها درباره جزییات این قرارگاه به کلی گویی بسنده کنند این در حالی است که قاعدتا باید شهرداری تهران با بازگو کردن جزییات فعالیت این قرارگاه در این زمینه پاسخگوی شهروندان باشد.

به گفته اعضای شورای شهر تهران ابهامات متعددی درباره جزییات مسکن سازی شهرداری تهران وجود دارد به طوری که گروه های هدف،نقش شهرداری تهران در ارایه زمین برای ساخت و.. از جمله مواردی است که در هاله ای از ابهام قرار دارد و عدم شفاف سازی شهرداری تهران سبب سردرگمی مردم شده است.

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین اواخرسال گذشته نیز، شهرداری تهران تفاهم نامه ای با بنیاد مسکن منعقد کردکه با واکنش تند برخی از کارشناسان مواجه شد.به طوری که یکی از اساتید دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرگزاری ها با طرح این سوال که اساسا به بنیاد مسکن چه ربطی دارد که در تهران اقدامی در حوزه مسکن انجام دهد گفت شهرداری علی رغم وظیفه قانونی خود در حوزه مسکن اما عملا هیچ ارزیابی دقیقی از توان خود در این زمینه ندارد .

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین برخی از رسانه ها به کنایه از علیرضا زاکانی به عنوان سلطان وعده ها یاد می کنند و بر این باورند که برنامه های شهردار تهران درعرصه های مختلف و از جمله در بخش مسکن منطبق با واقعیت ها نیست.

اما شاید بتوان گفت کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی به دو ماه از جمله دیگر وعده ها و رویاهای شهرداری تهران است که سال گذشته در یک همایشی از سوی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران مطرح شد به طوری که بر اساس اظهارات حمید رضا صارمی از خرداد ماه سال جاری زمان صدور پروانه ساختمانی به دو ماه کاهش پیدا خواهد کرد.

کمتر از یک ماه و اندی تا خرداد باقی مانده است و باید دید که آیا این وعده محقق خواهد شد یا اینکه فرجام آن به سایر وعده های غیر عملی و رویاپردازانه شهرداری تهران منجر خواهد شد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا