مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

قرارگاه نوروزی وزارت راه راه‌اندازی شد

وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی قرارگاه نوروزی در وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: باید از دو وجه مردمی سازی و استفاده از سامانه‌های دانش بنیان در کاهش تصادفات و کشته شدگان سوانح رانندگی کمک بگیریم.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: سطح خدمت رسانی و تجربه انباشته نظارتی و مدیریت در جاده ها، همچون استفاده از سامانه‌ها و تکنولوژی‌ها از جمله سامانه سپهتن و سامانه‌ پیش‌بینی نقطه‌ای هواشناسی نسبت به سال‌های گذشته با پیشرفت و تحول قابل توجهی همراه شده است.

وی افزود: اتفاقات خوبی در کاهش سوانح جاده ای و کیفیت راه‌ها، شبکه آزادراهی و بزرگراهی نسبت به سال‌های گذشته رخ داده و تجربه و دانش نیروی انسانی فراجا، اورژانس، هلال احمر و سازمان راهداری و همچنین تجهیزات آن‌ها نیز به روز شده که نمونه خدمات را در شرایط جوی و بارش‌های شدید برف و باران در روزهای اخیر در جاده ها مشاهده کردیم.

وی با بیان این‌که با 5 سال مجاهدت هماهنگ می‌توانیم در پایان برنامه هفتم 50 درصد تلفات  رانندگی را کاهش دهیم، تصریح کرد:‌ تصادفات جاده‌ای باید جدی گرفته شود و عادی شدن موضوعات مهم یکی از آسیب‌های اصلی در جامعه است که ممکن است تکرار مکرر یک موضوع، سطح حساسیت و اهمیت را نسبت به آن کاهش دهد.

وی یاداور شد:‌ هدفگذاری وزارت راه و شهرسازی در سوانح جاده ای به صفر رسیدن کشته شدگان در این حوادث است و تا رسیدن به این عدد باید همواره تلاش کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش 32 دستگاه در کاهش حوادث جاده ای گفت: باید در طول برنامه هفتم عدد کشته شدگان سوانح جاده‌ای را حداقل 50 درصد کاهش دهیم و برای این کار نیازمند کار قرارگاهی هستیم تا همه سازمان‌های مسئول و موثر با هم اندیشی و قبول مسئولیت‌ها و وظایف با آرایشی متفاوت از امور روزمره اداری به حل این مشکل و کاهش تلفات جاده ای اقدام کنند.

بذرپاش افزود: کنترل ها و نظارت ها این روزها با سامانه‌ها و پلتفرم‌ها کارآمدتر خواهد بود و پیشرفت خوبی رخ داده اما کافی نیست و باید سامانه سپهتن هرچه زودتر در حوزه حمل‌ونقل فعال‌تر شود. داده‌ها و اطلاعات سامانه‌ها قدرت پیش‌بینی برای آینده می‌دهد که این امر در کاهش هزینه، افزایش توان عملیاتی و اثربخشی نظارت‌ها برای آینده موثر خواهد بود.

وی افزود: سازمان‌های مرتبط با این موضوع هم مردم پایه و هم فناورانه است و باید از فناوری و تکنولوژی‌های روز برای خدمت بهتر، کم هزینه‌تر و پر فایده‌تر برای مردم بهره ببریم.

به گفته بذرپاش برای رضایت مردم از خدمات وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به تغییر و یا بهبود سطح خدمات خود اقدام کنیم.

وی بر نقش آفرینی مردم در رسیدن به کاهش سوانح و تلفات رانندگی تاکید کرد و گفت: باید آموزش خود نظارتی از سوی مردم و کاربران جاده‌ای را با اطلاع رسانی بیشتر جدی بگیریم. اگر  عزم کاهش کشته شدگان تصادفات، اجتماعی و مردمی شود، به ماندگاری و مستمر بودن این نهضت منجر می شود که برای رسیدن به این مهم، همه رسانه‌ها باید کمک بیشتری کنند.

وی بیان کرد: در ایام نوروز و سفرها مسئولان باید کمتر استراحت کنند تا استراحت و شادابی مردم بیشتر شود و نوروزی متفاوت از سال‌های گذشته برای مردم رقم بزنیم.

بذرپاش یادآور شد: با توجه پیشرو بودن سفرها، قرارگاه نوروزی در وزارتخانه راه‌اندازی شده و یک از تصمیمات اتخاذ شده این قرارگاه، تعیین 100 ایستگاه در جاده‌ها برای ایجاد فضا و مکان مناسب برای توقف و استراحت رانندگان به همراه اجرای برنامه های فرهنگی و هنری است. در این مکان‌ها استقرار راهداران، پلیس و هلال احمر مقرر شده و پویش سفر ایمن نیز از روزهای آینده آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: میزان جابه جایی مسافران جاده‌ای سال گذشته 6 میلیون بود و امسال پیش بینی می شود این میزان افزایش یابد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا