راه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

پرداخت ۲۲۰ میلیون تومان وام و کمک بلاعوض به زلزله‌زدگان هرمزگان

اکبر نیکزاد اظهار کرد: تا ساعاتی دیگر میزان خسارات به واحدهای مسکونی در جریان زلزله روز گذشته استان هرمزگان را ارزیابی و اعلام می‌کنیم. آنچه مسلم است مردم هیچگونه نگرانی بابت بازسازی، نوسازی و تعمیر خانه‌های خود نداشته باشند.

وی افزود: طبق آخرین میزان تسهیلات مصوب احتمالا ۱۵۰ میلیون تومان وام، ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲۰ میلیون تومان برای اسکان موقت به زلزله‌زدگان استان هرمزگان اختصاص پیدا می‌کند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره آخرین وضعیت منطقه لافت گفت: همکاران ما در منطقه حضور دارند و در حال ارزیابی میزان خسارات هستند. به محض اینکه امداد و نجات تمام شد، به احتمال زیاد از فردا کار آواربرداری و ساخت خانه‌های مردم را آغاز می‌کنیم.

نیکزاد تاکید کرد: به محض اینکه ستاد حوادث استان اجازه انجام کار را به ما بدهد، عملیات ارزیابی، تعیین خسارت و بازسازی واحدهای خسارت دیده را شروع خواهیم کرد.

بنابراین گزارش، ساعت ۱۵:۳۶ روز یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر عمق ۱۸ کیلومتری منطقه لافت در استان هرمزگان را لرزاند و چند ثانیه پس از آن نیز زلزله‌ای دیگر به بزرگی ۶.۳ ریشتر همین منطقه را در عمق ۱۰ کیلومتری از زمین لرزاند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا