مجله خبریبورس و بازار

اعتباردهی مسکن روستایی ۱.۵ برابر شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به ۱.۵ برابر شدن اعتباردهی مسکن روستایی، از انجام مراحل اداری تصمیم نامه وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی خبر داد و گفت: توزیع بانکی این وام هفته آینده انجام می شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از بنیاد مسکن، دغدغه مسکن یکی از مسائل بنیادی و حیاتی در جوامع جهانی است. با افزایش جمعیت و شهرنشینی، تأمین مسکن با چالش‌های بزرگی روبه‌رو شده است. این چالش‌ها شامل قیمت‌های بالا، کمبود مسکن معقول و کیفیت مناسب، تأمین امکانات عمومی در نزدیکی مسکن‌ها و همچنین تأمین مسکن برای افراد با درآمد کم می‌شوند. در این زمینه، دولت‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی در تلاش برای ارائه راهکارهایی مناسب برای بهبود وضعیت مسکن، توسعه مسکن معقول و مستدام و کاهش تفاوت‌های اجتماعی در دسترسی به مسکن هستند. مسکن معقول و مناسب نقش مهمی در رفاه و کیفیت زندگی افراد ایفا می‌کند و برای جامعه به طور کلی اهمیت دارد.

در این پیوند، « غلامرضا صالحی» رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم امضای تفاهمنامه ساخت مسکن در وسع در ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار با ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار، درباره وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی اظهار داشت: برای نخستین بار بود که مبلغ وام مسکن روستایی از ۲۰۰ به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته تعداد وام های روستایی همواره ۲۰۰ هزار فقره بوده که امسال به ۳۵۰ هزار فقره افزایش یافته است.

صالحی افزود: بر این اساس نیز آیین نامه این وام با گذشته متفاوت بوده است، ضمن اینکه روند اداری صدور تضمین نامه نیز همین گونه بود.

وی یادآور شد: برخلاف گذشته شاهد همکاری خوبی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه برای وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی بوده ایم و همکاری ها فراتر از انتظارات بوده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان‌داشت: هفته گذشته مراحل اداری تصمیم نامه از صندوق ملی مسکن به سازمان برنامه و بودجه و از آنجا به بانک انجام شد. روز ۲۳ آذر نیز رییس سازمان برنامه و بودجه منظور تضمین نامه را امضا کرده بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا