مجله خبریراه و شهرسازی

نهضت ملی مسکن؛ امید جوانان ایلامی برای پایان خانه به دوشی

طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم برای خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد از ابتدای فعالیت این دولت در دستور کار قرار گرفت تا با تحقق این هدف بلند، بارقه‌های امید برای اقشار فاقد مسکن در دولت مردمی و انقلابی دوباره زنده شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، برخورداری از سرپناه مناسب یکی از ضروری ترین نیازهای هر خانواده‌ای به‌شمار می‌رود، طی سالیان اخیر روند تحولات اقتصادی به سمتی رفته که تامین این نیاز ضروری برای بسیاری از شهروندان بسیار دشوار و تاحدی غیرممکن شده است، در این راستا دولت سیزدهم با اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای گره گشایی از این مسئله وارد میدان عمل شده است.

در طرح نهضت ملی مسکن مقرر شده سالانه یک میلیون مسکن ساخته شود که ۲۰۰ هزار واحد در روستاها و ۸۰۰ هزار واحد دیگر در شهرها قرار دارند، آمار متقاضیان برای برخورداری از مزیت‌هایی این طرح هم به وضوح هدفگذاری درست دولت سیزدهم را نشان می‌دهد، به طوریکه بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی بیش از ۶ میلیون متقاضی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

در همین راستا استان مرزی ایلام متفاوت از دوره‌های گذشته، اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در راستای تامین مسکن اقشار مختلف دنبال می‌کند و با مدیریت و پیگیری‌های شبانه‌روزی عالی‌ترین مقام اجرایی این استان، در تلاش است تا با یک کار کارشناسی و حساب‌شده این مهم را در استان به سرانجام برسانند.

۳۲ هزار واحد سهم استان ایلام از مسکن ملی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: سهمیه چهار ساله استان ایلام برای احداث واحدهای پروژه مسکن ملی ۳۲ هزار و ۴۰۱ واحد است.

سعید هژبری افزود: هشت هزار واحد از این تعداد در نقاط روستایی، یک هزار و ۶۸۷ واحد به شکل استیجاری، پنج هزار و ۷۲۹ واحد توسط بخش خصوصی، چهار هزار و ۲۹۶ واحد در بافت های فرسوده و ۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد نیز توسط راه و شهرسازی استان احداث می شود.

وی یادآور شد: ۲ هزار و ۹۰۱ واحد نیز در سطح روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال احداث است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: میزان زمین مورد نیاز برای نهضت ملی مسکن ۳۷۴ هکتار بوده که ۲۷۶ هکتار آن تاکنون تامین شده است.

هژبری تاکید کرد: مابقی نیز از طریق خرید زمین، الحاق به شهر یا ظرفیت ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تامین می شود که در حدود ۲۰ هکتار است.

هفت هزار و ۷۰۰ واحد مسکن ملی در ایلام در حال احداث است

استاندار ایلام با بیان اینکه روند احداث طرح نهضت ملی مسکن در استان رضایت‌بخش است، گفت: متقاضیان برای تسریع در روند احداث پروژه ها آورده خود را تکمیل و پرداخت کنند.

حسن بهرام نیا اظهار کرد: روند احداث طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان رضایت بخش است و باید شاهد تسریع عملیات این پروژه ها باشیم.

وی افزود: سهم استان ایلام در نهضت ملی مسکن ۳۲ هزار و ۶۰۱ واحد است که برنامه ریزی لازم برای ساخت این واحدها اتخاذ شده است.

استاندار ایلام تاکید کرد: ۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد نیز مربوط به اداره راه و شهرسازی استان ایلام است.

بهرام نیا بیان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن ملی سطح شهر ایلام بر اساس آمار احصاء شده حدود ۴۰ درصد است.

وی با بیان اینکه در مجموع هفت هزار و ۷۰۰ واحد در حال ساخت است، ادامه داد: سه هزار و ۱۰۰ واحد روستایی و چهار هزار و ۶۰۰ واحد شهری با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال اجراست.

استاندار ایلام روند احداث طرح نهضت ملی مسکن در استان رضایت‌بخش دانست و گفت: متقاضیان نهضت ملی مسکن برای تسریع در روند پروژه ها آورده اولیه خود را پرداخت کنند.

بهرام نیا ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن از طرح های اصلی دولت و فرصت مهمی برای خانه دار شدن مردم است، با همکاری همه دستگاه های مرتبط ظرفیت احداث واحدهای مسکن ملی در استان در مدت چهار سال احداث و مردم از این اقدام کم نظیر دولت برای مسکن دار شدن منتفع خواهند شد.

وی افزود: با وجود تاکید بر شتاب در عملیات ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن، رعایت تمامی ملاحظات فنی و مهندسی الزامی و هم پیمانکاران پروژه‌ها و ناظران باید در ساخت این واحدها دقت‌نظر داشته باشند.

استاندار ایلام به ضرورت نظم و تدوین برنامه زمانبندی برای تمامی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن اشاره و بیان داشت: تمامی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن باید طبق زمانبندی پیش برود و عملیات هر طرح در موعد مقرر به اتمام برسد.

بهرام نیا تاکید کرد: ضمن رعایت تمامی ملاحظات و استاندارد های فنی در ساخت واحدها، باید تمامی مصالح پای کار و دیوار حایل برای جلوگیری از خسارت های احتمالی در پروژه ها ساخته شود.

معرفی هزار و ۶۷۱ واحد نهضت ملی مسکن ایلام برای دریافت تسهیلات به بانک ها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: تاکنون یک هزار و ۶۷۱ واحد از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن برای دریافت تسهیلات به شعب بانک های عامل در استان معرفی شده‌ است.

حبیب‌الله محبی اظهار کرد: بنیاد مسکن به عنوان کارگزار راه و شهرسازی، احداث حدود سه هزار واحد مسکن ملی را در دستور کار قرار دارد که عمده این پروژه‌ها در سطح شهر ایلام آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای یک هزار و ۶۶۳ واحد نیز با بانک‌های استان عقد قرارداد شده ، افزود: اسکلت ۵۰۰ واحد نیز تکمیل و دیوارچینی ۶۰ واحد اتمام یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام، تعداد واحدهای مسکن ملی فعال در حال اجرا را یک هزار و ۷۰۷ مورد عنوان کرد و یادآور شد: تعداد واحدهای در مرحله اجرای فونداسیون، یک هزار و ۴۳ واحد است.

محبی تاکید کرد: پروژه هزار و ۸۸ واحدی شهر ایلام به صورت بنیاد ساخت و پروژه ۳۶ واحدی آبدانان به صورت گروه ساخت در شرف انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام از صدور پروانه احداث ۲ هزار و ۷۹۹ واحد مسکن ملی در استان خبر داد و گفت: همچنین زمین مورد نیاز سه هزار و ۵۰۸ واحد مسکن ملی با قابلیت اجرا از راه و شهرسازی استان دریافت شده است.

محبی تاکید کرد: عملیات اجرایی احداث مسکن ملی در سطح شهرستان های ایوان ۳۲ واحد و دره شهر ۱۲۸ واحد نیز آغاز شده و در مابقی شهرستان ها، لومار ۲۰ واحد، آبدانان ۴۳۶ واحد، ملکشاهی ۱۰۰ واحد، سرابله ۸۸ واحد تفاهم نامه ها منعقد شده است و در شهرهای مهران و دهلران طرح به یک طبقه ویلایی تغییر یافت که در مرحله تهیه زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی می باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام تصریح کرد: اسکلت ۳ بلوک پروژه ماهور شهر ایلام به طور کامل اجرا شده و پروژه بلوار نماز شهر ایلام در مراحل پایان دیوار چینی بوده و مابقی پروژه ها نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال اجرا می‌باشند.

کلنگ زنی هزار و ۸۸ واحد مسکن ملی با حضور وزیر کشور

عملیات اجرایی ساخت هزار و ۸۸ واحد نهضت ملی مسکن با حضور وزیر کشور، استاندار ایلام و جمعی از مسوولان استانی هفته گذشته در منطقه چغاسبز شهر ایلام (پارک کوثر) آغاز شد.

وزیر کشور در این آیین نهضت ملی مسکن را از اولویت های دولت در راستای صیانت و تحکیم‌ بنیان خانواده و جوانی جمعیت ذکر کرد و اظهار داشت: تامین مسکن از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان است که دولت به این موضوع اهتمام جدی دارد.

وزیر کشور گفت: پروژه‌های مسکن ملی از اولویت‌های دولت در راستای جوانی جمعیت و صیانت از کانون خانواده است.

احمد وحیدی افزود: موفقیت در اجرای پروژه‌های مسکن ملی عزم جهادی تمامی ارگان‌ها را می‌طلبد و باید تمامی دستگاه‌ها برای سرعت بخشی به اجرای پروژه‌های در دست اجرا پای کار بیایند.

وی یکی از اصلی ترین موارد در احداث واحدهای مسکن ملی را توجه به کیفیت مصالح و نظارت دقیق بر فعالیت پیمانکاران برشمرد و تاکید کرد: سرعت و دقت در این موضوع باید به صورت همزمان در دستور کار باشد و در کنار این موضوع سایر امکانات زیرساختی مورد نیاز نیز جانمایی شده باشد.

وزیر کشور جوانی جمعیت را از نیازهای اصلی امروز کشور توصیف کرد و یادآور شد: همه باید به این دغدغه و سفارش رهبر معظم انقلاب توجه ویژه داشته باشیم.

وحیدی اضافه کرد: امیدواریم با همراهی مردم هرچه سریع تر پروژه های مسکن ملی در اقصی نقاط کشور تکمیل و به متقاضیان واگذار شود.

هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه هزار و ۸۸ واحدی ایلام سرمایه‌گذاری می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه هزار و ۸۸ واحدی مسکن ملی شهر ایلام سرمایه‌گذاری خواهد شد.

فرشاد دوستی متوسط زیربنای هر واحد را در این منطقه ۸۴ متر عنوان کرد و افزود: میزان اعتبار قابل هزینه برای اجرای این پروژه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که اگر متقاضیان آورده های خود را به موقع واریز کنند بر اساس پیش بینی ها طی ۱۸ ماه احداث خواهد شد.

به‌ گفته وی ۱۱ هزار و ۳۲۸ واحد هم تامین زمین شده که از این تعداد هفت هزار و یک واحد دارانه پروانه ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: تلاش خواهیم کرد تامین زمین مابقی واحدها بزودی انجام شود.

دوستی تاکید کرد: تاکنون ۴۲ هزار نفر در سامانه ثبت نام و از این‌ تعداد هشت هزار واجد شرایط هستند.

وی اضافه کرد: پروژه مسکن ملی یک هزار و ۸۸ واحدی محدوده پارک کوثر ایلام پنج هکتار وسعت داشته و در ۲۴ بلوک شامل ۴ بلوک ۶ طبقه احداث خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: سرانه کل زمین برای احداث این واحدها ۳۰ درصد است و مابقی آن به معابر و کاربری های عمومی اختصاص خواهد یافت.

سه هزار واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در ایلام سهم آورده واریز کردند

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: بیش از سه هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط دریافت مسکن در استان، آورده اولیه را در طرح نهضت ملی مسکن واریز کردند.

فرشاد دوستی افزود: برنامه تولید مسکن در چشم انداز چهار ساله استان ایلام ۳۲ هزار و ۶۰۱ واحد تعریف شده که احداث ۱۲ هزار و ۸۹۹ واحد از این میزان به طور مستقیم توسط راه و شهرسازی استان به انجام خواهد رسید و هشت هزار واحد روستایی، پنج هزار و ۷۲۹ واحد خودمالکی، چهار هزار و ۲۹۷ واحد بافت فرسوده، یک هزار و ۶۸۸ واحد استیجاری است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۱ هزار و ۸۹۱ نفر در برای نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کرده اند، افزود: از این تعداد تا کنون هشت هزار نفر تایید نهایی شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تعداد افرادی که تاکنون ۴۰ میلیون تومان سهم آورده را واریز کرده اند سه هزار و ۳۲۰ مورد عنوان کرد و یادآور شد: تعداد ۲ هزار و ۹۷۴ متقاضی نیز مبلغ ۴۰ میلیون تومان به بالا را واریز کرده اند.

دوستی تاکید کرد: ۱۱ هزار و ۳۵ نفر از متقاضیان تایید اولیه انجام شده و تعداد ۲ هزار و ۱۵۳ نفر نیز در انتظار تایید استعلام هستند.

وی با اشاره به اینکه اکثر متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن مربوط به مرکز استان است، گفت: انعقاد تفاهمنامه احداث هفت هزار و ۳۴۰ واحد با کارگزاری مختلف از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به انجام رسیده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۳۱ واحد هم اکنون با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال احداث هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام تکمیل به موقع آورده اولیه و سایر اقساط از طرف واجدین شرایط را شرط انتخاب پروژه نهضت ملی مسکن از قبیل انتخاب بلوک ساختمانی، طبقه، واحد و پارکینگ دانست و افزود: اشخاصی که آورده های خود را به موقع پرداخت کنند نسبت به سایر اشخاص از اولویت برای انتخاب شرایط واحد خود برخوردار خواهند شد.

دوستی در مورد ساکنین خانه های واقع در بافت های فرسوده استان نیز بیان کرد: این اشخاص می توانند جهت نوسازی خانه های خود از تسهیلات و تخفیفات در نظرگرفته شده در این زمینه استفاده کنند.

احداث چهار هزار و ۲۹۶ واحد مسکن ملی ایلام در بافت‌های فرسوده

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: یک هزار ۶۳۳ هکتار بافت فرسوده شناسایی شده است که ۲۹ درصد جمعیت استان در این مناطق ساکن هستند.

هژبری تصریح کرد: شهر ایلام دارای ۲۱ درصد بافت فرسوده با ۴۶ درصد جمعیت است.

وی ادامه داد: ساخت ۳۲ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن سهمیه استان ایلام است و همچنین در این طرح چهار هزار و ۲۹۶ واحد فرسوده طی چهار سال باید بازسازی شود.

هژبری یادآور شد: بافت های فرسوده به علت خطرآفرین بودن نیازمند توجه ویژه است این در حالیست که سکونتگاه های غیر رسمی مورد نظارت خاصی نیستند.

وی با بیان اینکه بازآفرینی بافت های فرسوده یک ضرورت مهم است، تاکید کرد: بروز حوادث در این بافت ها جبران ناپذیر است که باید توجه جدی به نوسازی و بهسازی این ساختمان های ناایمن شود.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام گفت: در بازآفرینی بافت های فرسوده و ساخت و سازهای جدید باید تجدید نظر شده و الزامات مهندسی ایمن سازی رعایت شود.

واگذاری ۵۰۰ متر زمین روستایی به متقاضیان ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن

استاندار ایلام گفت: اگر کسی تمایل داشته باشد که به سمت روستا رفته و در آنجا ساکن شود ۵۰۰ متر زمین در روستاها به افراد تعلق می‌گیرد اما باید در آنجا ماندگار شود.

حسن بهرام نیا گفت: طرح الحاق زمین به محدوده روستاها برای ساخت و ساز و همچنین طرح الحاق زمین در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفری نیز در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: در خصوص زمین‌های که مربوط به منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی متقاضی است فرآیند اختصاص زمین برای نهضت ملی مسکن هر چه سریع‌تر با همکاری دستگاه‌های مرتبط انجام شود.

استاندار ایلام گفت: ساخت مسکن ویلایی در شهرستانهای که مشکل زمین ندارند مجاز است و هیچ ممنوعیتی برای الحاق زمین روستایی و شهری برای طرح نهضت ملی مسکن نداریم.

وی با اشاره تسهیلات در نظر گرفته برای ساخت مسکن روستایی و شهری، افزود: ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ساخت مسکن روستایی، ۳۰۰ میلیون برای ساخت مسکن شهری و ۳۵۰ میلیون برای احیای بافت‌های فرسوده در نظرگرفته شده است.

مجوز ساخت واحدهای ویلایی در شهرهای مرزی دهلران و مهران اخذ شد

استاندار ایلام با بیان اینکه هیچ مشکلی برای ساخت و ساز های طرح نهضت ملی مسکن وجود ندارد، افزود: مجوز ساخت و سازهای ویلایی در قالب نهضت ملی مسکن در مهران و دهلران اخذ شد.

بهرام نیا گفت: تمامی ظرفیت های استان برای تسریع در روند احداث و تکمیل ساخت پروژه نهضت ملی مسکن در استان در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: مشکلات زمین در خصوص ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ها باید برطرف شود.

استاندار ایلام با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت ها برای تسریع در طرح نهضت ملی مسکن، افزود: ساخت خوابگاه های متاهلی برای دانشجویان نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای ساخت و سازهای طرح نهضت ملی مسکن وجود ندارد، یادآور شد: مجوز ساخت و سازهای ویلایی در قالب نهضت ملی مسکن در مهران و دهلران اخذ شده است.

بهرام نیا تاکید کرد: الحالق زمین های مورد نیاز در شهرها و روستاها برای ساخت و سازها در قالب نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گیرد.

استاندار ایلام گفت: در حال حاضر حدود ۹۰۳ هکتار زمین برای ساخت ۳۲ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در استان نیاز است.

وی تاکید کرد: گشایش های جدیدی با دستور رییس جمهور صورت خواهد گرفت که نقش مهمی در راستای تسریع در روند اجرای پروژه های مسکن ملی دارد.

بهرام‌نیا ادامه داد: مدیران ما مدیران دغدغه مندی هستند که امید است در زمینه تامین زمین برای واحدهای مسکونی همه پای کار باشند.

وی یادآور شد: بانک‌ها بهتر از گذشته در راستای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و شهری همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

استاندار ایلام افزود: صدور پروانه ساختمانی یک موضوع مهم است که شهرداری در این حوزه خوب عمل کرده اند که قابل تقدیر بوده و امید است این همکاری بیشتر گذشته باشد.

بهرام نیا با بیان اینکه استان ایلام در زمینه اقدامات لازم اجرایی برای از رتبه خوبی برخوردار است، گفت: مشارکت جمعی همه نهادها و دستگاه های اجرایی به صورت یک زنجیره هماهنگ در راستای طرح ملی نهضت مسکن لازم و ضروری است.

استاندار ایلام گفت: واگذاری زمین های مازاد دستگاه های اجرایی برای تامین زمین طرح ملی نهضت مسکن یکی از اولویت های مدیران دستگاه های اجرایی باشد.

وی با بیان اینکه تامین مسکن، مهمترین اولویت استان است و همه مدیران باید برای این مهم پای کار باشند، گفت: هیچ توجیهی از مدیران دستگاه های اجرایی برای نگهداری زمین های مازاد قابل پذیرش نیست.

بهرام نیا با تاکید بر همراهی تمامی مدیران دستگاه های اجرایی با اداره کل راه و شهرسازی، افزود: تمامی مدیران کل یاریگر اداره کل راه و شهرسازی برای تحقق برنامه های تامین مسکن استان باشند.

وی گفت: دستورالعملی جدیدی در خصوص نهضت ملی مسکن صادر شده که در آن وظیفه نظام مهندسی، دستگاه ها و راه و شهرسازی مشخص شده است و هر کدام باید وظایف خود را انجام دهند.

بهرام نیا یادآور شد: شهرستان هایی که مشکل زمین دارند، از طریق تفاهم نامه با مالکان زمین، مشکل زمین برای طرح نهضت ملی مسکن حل می شود.

استاندار ایلام ادامه داد: برنامه داریم جهشی قابل توجه را در پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی شاهد باشیم و کمتر از یک ماه گزارشی از وضعیت پرداخت تسهیلات ساخت مسکن شهری و روستایی توسط بانک های عامل باید ارایه می شود.

وی گفت: تمامی شهرستان های استان در صورت داشتن زمین به میزان لازم و اعلام نظر فرمانداران، مجاز به ساخت ساخت و ساز ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن هستند.

مردم استان از منابع نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده کنند

استاندار ایلام گفت: مردم از منابع نوسازی بافت فرسوده استفاده کرده و برای تغییر بافت شهری و همچنین بهره مندی از مسکن ایمن و تسهیلات مربوطه اقدام کنند.

بهرام نیا اظهار کرد: بافت مرکز شهر ایلام یک بافت فرسوده و قدیمی است و تغییر این بافت نیازمند همه تعامل مدیران است.

استاندار ایلام با بیان اینکه تسهیلات لازم برای بافت های فرسوده از جمله در شهرستان ها ۳۰۰ میلیون تومان است، ادامه داد: مردم استان از این فرصت استفاده کنند و برای تغییر بافت شهری و همچنین برای بهره مندی از مسکن ایمن و تسهیلات مربوطه اقدام کنند.

بهرام نیا افزود: در راستای کاهش هزینه ها لازم است که زمین های مسکن ملی از زیرساخت های لازم بهره مند شوند و دستگاه های مربوطه در زمینه تامین زیرساخت های لازم پای کار باشند و موجب سهولت در اجرای روند پروژه های این طرح در استان باشند.

استاندار ایلام بر لزوم نظارت مستمر نظام مهندسی بر نحوه ساخت واحدهای مسکن ملی تاکید کرد و گفت: کیفیت ساخت واحدهای مسکن ملی نباید فدای سرعت کار شود.

بهرام نیا اظهار داشت: دستگاه های اجرایی خدمات رسان مکلفند در راستای تامین نیازهای واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه در ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن حتما از یک نوع مصالح ساخته شود، یادآور شد: معماری در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان باید بر مبنای معماری اسلامی و ایرانی باشد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه باید به گونه ای اقدام شود که ساخت مسکن برای مصرف کننده ارزان قیمت و از طرف دیگر مطابق با استانداردهای لازم باشد، تاکید کرد: یکی از اسناد پیوست کارگاهی در راستای احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن باید آزمایشات خاک، ایمنی و زلزله بر اساس قوانین و مقررات سازمان نظام مهندسی باشد.

بهرام نیا با اشاره به اینکه در ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن باید از مهندسین مشاور استفاده و نظارت های لازم نیز از طریق ناظران نظام مهندسی استان انجام شود، افزود: خط قرمز ما در استان مردم، امنیت مردم و منافع مردم است و این را با هیچ چیزی معاوضه نمی کنیم.

وی اضافه کرد: طراحی و ساخت طرح نهضت ملی مسکن به گونه ای باشد که مسکن به بهترین نحو ممکن و بر اساس استانداردهای لازم تحویل داده و مردم با خیال آسوده زیر سقف مسکن ملی بروند.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه در ساخت نهضت ملی مسکن نباید کیفیت فدای سرعت در کار شود، گفت: نظارت بر ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن بسیار مهم و مورد تاکید ستاد بحران کشور است و به هیچ وجه نباید از قصورات احتمالی گذشت.

احداث فضای آموزشی در کنار واحدهای طرح مسکن‌ ملی

استاندار ایلام با بیان اینکه در طرح اقدام‌ ملی مسکن زمین مورد نیاز برای ساخت فضای آموزشی و مسجد جزو الزامات است، گفت: این اقدام در اسرع وقت برای پروژه های مسکن ملی استان انجام ‌گیرد.

حسن بهرام نیا اظهار داشت: قبل از طراحی واحدهای مسکونی اقدام ملی مسکن، باید تکلیف فضاهای آموزشی و فرهنگی برای این واحدها روشن شده باشد چرا که توجه به این مقوله جزو الزامات است.

وی افزود: بر اساس الزامات اگر یک ‌پروژه ۲۰۰ واحدی احداث شود، باید یک باب ‌مدرسه در این محیط ها احداث گردد، لذا با توجه به احداث ۲ پروژه ۶۳۰ و ۱۶۰ واحدی شهر ایلام، اجرایی شدن این‌ مهم جزو الزامات این پروژه محسوب خواهد شد که باید انجام گیرد.

رضایت متقاضیان از اجرایی کردن پروژه مسکن ملی/ پیشرفت پروژه ها کند است

یکی از متقاضیان ساخت مسکن ملی در ایلام با ابراز رضایت از این اقدام دولت برای خانه دار شدن مردم گفت: این کار دولت سیزدهم که این تعداد واحد مسکونی را در استان اجرا و احداث کند کار بزرگی است که جای تقدیر دارد.

وی که نخواست نامی از وی در گزارش ذکر شود، گفت: روند پیشرفت پروژه ها کند است و دولت باید در پرداخت آورده متقاضیان مساعدت بیشتری بعمل آورد.

یکی دیگر از متقاضیان ساخت مسکن ملی گفت: زمان ثبت‌نام به ما اعلام کردند قیمت تمام‌شده آپارتمان این میزان خواهد بود ولی الان می‌گویند ممکن است بیشتر هم شود.

محمدی اظهار داشت: سهم آورده متقاضیان بسیار زیاد و و توان ما در پرداخت این واریزی ها بسیار کم است.

وی بیان کرد: بسیاری از افراد توان پرداخت هر ماه ۴۰ میلیون تومان پول را ندارند، انتظار داریم در واریزی های متقاضیان دولت کمک بیشتری به ما کند.

یکی دیگر از متقاضیان مسکن ملی که هنوز نتوانسته ثبت نام خود را انجام دهد، گفت: سال گذشته اعلام کردند افراد مجرد می توانند با شرایط بیان شده در سامانه ثبت نام کنند.

این متقاضی بیان کرد: با مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی استان مسوولان ذی ربط اعلام کردند اولویت اول با افراد متاهل است و در صورتیکه متقاضیان متاهل انصراف دهند و جایگزینی نداشته باشند، افراد مجرد جایگزین خواهند که این احتمال بسیار کم و به معنی نادیده گرفتن این حق برای افراد مجرد است.

دستیابی به چشم انداز احداث چهار میلیون واحد مسکونی در کشور که سهم استان ایلام بیش از ۳۲ هزار واحد است نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاههای خدمات رسان است که بسیاری از شهروندان به آن امید بسته‌اند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا