بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

ساخت ۲.۵ میلیون متر مسکن در تهران، مجوز گرفت

به گزارش ساختمان آنلاین:  مرکز آمار ایران نتایج طرح گردآوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور در تابستان ١٤٠٠ را منتشر کرد که بر اساس آن کاهش ۹.۶ درصدی واحدهای مسکونیِ پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری تهران و ٣١.٩ درصدی آن در شهرداری‌های کل کشور در تابستان ١٤٠٠ نسبت به تابستان ۱۳۹۹ مشهود است.

بررسی نتایج طرح گردآوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور در فصل تابستان سال ١٤٠٠ برای دو آیتم تهران و کشور به شرح زیر است:

الف- شهر تهران

در تابستان سال ١٤٠٠، تعداد ١٢‬ هزار و ٤٩٣ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران، پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته ١٣ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته‬ (تابستان‬ ۱۳۹۹)‬ ٩.٦ درصد کاهش داشته است.

متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ٧.٨ واحد بوده که رشد ۱۴.۸ درصدی نسبت به فصل قبل از آن افزایش و افت ۱۲ درصدی نسبت به فصل مشابه سال گذشته داشته است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان صادر شده از سوی شهرداری تهران در تابستان ١٤٠٠ بالغ بر ٢٤٨٦ هزار متر مربع بوده است که نسبت به فصل گذشته ۱۹.۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٢.٥ درصد افزایش داشته است.

متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره مورد بررسی ١٥٥٣ متر مربع بوده است.

مجموع مساحت زمین در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران در حدود ٦١٢ هزار متر مربع بوده است که نسبت به فصل گذشته ۳۴.۴ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٥.٧ درصد افزایش داشته است.

متوسط مساحت زمین در پروانه‌های احداث ساختمان ٣٨٢ متر مربع بوده است.

ب- کل نقاط شهری کشور

در تابستان سال ١٤٠٠، تعداد ٩٣‬ هزار و ٥٧٨ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته ۹.۵‬ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٣١.٩ درصد کاهش داشته است.

متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه احداث ساختمان ٣.٢ واحد بوده که نسبت به فصل قبل از آن (بهار ۱۴۰۰) رشد ۱۴.۷ درصدی و نسبت به فصل مشابه سال گذشته کاهش ۴۰.۱ درصدی داشته است.

متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ٦٢١ مترمربع بوده که نسبت به فصل گذشته (بهار ۱۴۰۰) کاهش ۱۰.۴ درصدی و نسبت به فصل مشابه سال گذشته (تابستان ۱۳۹۹) کاهش ٢٩.١ درصدی داشته است.

مجموع مساحت زمین در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان در حدود ١٧٤٧٢ هزار متر مربع بوده است که نسبت به فصل گذشته ۵۲.۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٨.٥ درصد افزایش داشته است.

متوسط مساحت زمین در پروانه‌های احداث ساختمان ٥٨٩ متر مربع بوده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا