مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

صدور هزار و ۹۰۳ پروانه ساختمانی در فصل تابستان

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: در فصل تابستان هزار و ۹۰۳ فقره پروانه ساختمانی در پایتخت صادر شد که در مقایسه با سال گذشته رشد ۳۷ درصدی داشت.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، داود بیگی نژاد نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: در تابستان امسال یک‌هزار و ۹۰۳ فقره پروانه ساختمانی احداث صادر شده که نسبت به فصل بهار رشد ۳۷ درصدی و نسبت به تابستان سال گذشته رشد ۱۹.۸ درصدی داشته است.

به گفته وی  با صدور یک هزار و ۹۰۳ فقره پروانه احداث،  ۱۳ هزار و ۷۳۷ واحد مسکونی ساخته خواهد شد  که در مقایسه با فصل بهار رشد ۴۰ درصدی و در مقایسه با تابستان سال گذشته رشد ۷.۲ درصدی نشان می‌دهد.

او بیان کرد: صدور پروانه ساختمانی برای این میزان واحد مسکونی  در شهر تهران اثر آنی ندارد و حدود ۲۴ ماه زمان می برد که یک واحد مسکونی ساخته شود از سوی دیگر با توجه به آنکه این ۱۳ هزار  ۷۰۰ هزار واحد مسکونی تنها برای ۲۰ منطقه تهران است بنابراین نمی تواند تاثیر چندانی در بهبود وضعیت بازار ساخت وساز داشته باشد تا زمینه ساز کاهش قیمت مسکن شود.

بیگی نژاد با بیان اینکه میزان معاملات مسکن در این ایام کاهش داشته است گفت: به نظر می رسد تا پایان سال این روند قیمتی ادامه یابد و ما همچنان شاهد کاهش میزان معاملات مسکن در تهران باشیم.

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا