اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

منطقه 22 در تسخیر متروپل‌ها

این منبع آگاه در گفتگو با خبر نگار  ساختمان آنلاین  اظهارداشت: متاسفانه علاوه براینکه مشکلات مربوط به پیش فروش در این منطقه بسیاری از مردم را درگیر پرونده های حقوقی کرده است،در عین حال ساخت برج های ناایمن که از کمترین اصول ایمنی برخوردار هستند به یکی از چالشهای این منطقه تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل اهمال نظام مهندسی در امر نظارت و کوتاهی شهرداری و وزارت راه در عمل به وظایف قانونی خود به عنوان دستگاه های مسوول در امر ساخت وساز،برج های غیراستاندارد زیادی در این منطقه در حال ساخت است اذعان داشت: متروپل برآیندی از تجربه ساخت مسکن بدون توجه به اصول و ضوابط شهرسازی و ساخت مسکن رانتی بود،این در حالی است که این ساخت وسازهای رانتی به وفور در بسیاری از کلانشهرها و از جمله منطقه 22 در حال ساخت است

این منبع آگاه به انتقاد از تخلفات برخی از اعضای سازمان نظام مهندسی به عنوان یکی از نهادهای فنی ساخت وساز که کانون مهندسان مجرب و صاحب صلاحیت است پرداخت و اذعان داشت: در منطقه 22 ،شواهد حاکی از آن است که برخی از مهندسان متخلف در قبال دریافت وجه از مالک،از تخلفات آشکار و نقض فاحش مقررات و ضوابط شهرسازی نظیر بکارگیری مصالح غیراستاندارد در برج های بلند مرتبه چشم پوشی می کنند که این چرخه در نهایت سبب ساخت واحدهای ناایمن شده است که با کوچکترین زلزله، حادثه آفرین خواهند بود.

وی تاکید کرد: غفلت از اصول شهرسازی در ساخت برج های بلند مرتبه به شدت خطرناک است و هر چند که رعایت اصول ایمنی و ضوابط شهرسازی برای همه ساختمانها الزامی است ،اما این امر درباره ساختمانهای بلند مرتبه به مراتب مهم تر است و قصور در این زمینه با پیامدهای ناگواری برای ساکنان در طول دوره بهره برداری یا در زمان بروز حوادث طبیعی همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه ساخت وسازهای غیر اصولی و بی توجهی به مقررات ملی ساختمان در احداث برج های منطقه 22 سبب شده که ساکنان این برج ها با چالشهای بیشماری در زمان بهره برداری مواجه باشند اظهار داشت: به دلیل اهمال در رعایت گرفتن اصول مسلم مهندسی در ساخت برج های منطقه 22،مشکلات عدیده ای نظیر چکه کردن سقف واحدها،گرفتگی لوله ها،و .. گریبان ساکنان این برجها را گرفته است.

این منبع آگاه اضافه کرد: متاسفانه افرادی که در فرآیند ساخت برج های بلند مرتبه منطقه 22 از طریق رانت، اصول اولیه و استانداردهای ساخت را زیر پا گذاشته اند خیانت بزرگی به مردم کرده اند چرا که این برج ها به صورت بالقوه هر کدام متروپل هایی هستند که با کوچکترین لرزش فروخواهند ریخت و خساراتهای جانی و مالی بیشمار و جبران ناپذیری به مردم و کشور تحمیل خواهند کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا