صنایع ساختمانیمجله خبری

قیمت سیمان در چه شرایطی متعادل می‌شود؟

به گزارش ساختمان آنلاین:  عبدالرضا شیخان اظهار کرد: قرار بود محدودیت یا قطعی برق از ۱۵ خردادماه اعمال شود. از این رو با پخش شدن این اخبار، هجوم به بورس کالا برای خرید سیمان افزایش یافت که همین مساله بین ۱۰ تا ۲۰‌ درصد قیمت سیمان را بالا برد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت سیمان افزود: با جلساتی که با وزیر نیرو داشتیم، مقرر شد برای تولید پنج میلیون تن سیمان برق تامین شود تا تولید و عرضه به مشکلی نخورد.

وی ادامه داد: مقرر شد شب تا صبح برق کارخانه ها را تامین کنند تا عملیات مربوط به آسیاب انجام شود و از کلینکرهای تولید شده، سیمان تولید کنیم. همچنین برق به صورت ثابت و ۲۴ساعته بدهند که کلینکر تولید کنیم. در واقع اگر ۴۵‌ درصد دیماند مصرفی به ما برق بدهند به صورت موقت می‌‌ توانیم سیمان تولید کنیم.

شیخان ادامه داد: قرار شد کارخانه های سیمانی تا آنجا که می توانند، سیمان عرضه کنند تا التهابات کم شود. بنابراین عرضه سیمان در بورس کالا بیشتر می شود تا بتوانیم قیمت ها را متعادل تر کنیم.

وی اظهار کرد: صنعت سیمان مقصر گرانی نبود و عرضه انجام می شد، منتها به دلیل انتشار شایعاتی مبنی بر قطعی برق، هجوم به ‌بورس کالا زیاد شد و همین مساله به افزایش قیمت و التهاب در بازار انجامید که امیدواریم با افزایش عرضه قیمت ها متعادل شود.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت سیمان خاطر نشان کرد: اگر وزارت نیرو به قول خود مبنی بر تامین برق کارخانه های سیمان عمل کند و از این طریق به تداوم تولید کمک کند، قطعا قیمت ها متعادل‌‌‌تر خواهد شد. بازار سیمان پیش از اعمال محدودیت در مصرف برق ملتهب نبود و شرایط آرامی را پشت سر می‌‌‌گذاشت، اما بعد از اجرای بخشنامه محدودیت مصرف برق در صنایع سیمان و فولاد، متقاضیان سیمان برای خرید این محصول به بورس کالا هجوم آوردند و قیمت سیمان افزایشی شد. سال گذشته نیز قطعی برق به توقف تولید در کارحانه های فولاد و سیمان منجر شد که همین امر کاهش تولید و افزایش قیمت را در پی داشت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا