دیدگاهراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

تجمع مهندسان در اعتراض به شیوه نامه‌های غیر قانونی وزارت راه

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین در این تجمع که بالغ بر500 نفر از مهندسان از سراسرکشور و استان تهران حضور داشتند، تاکید شد که مهندسان و شرکتهای طراح و ناظر، سازنده و آزمایشگاه، بخاطر تدوین شیوه نامه های غیر اصولی و غیر کارشناسی وزارت راه و شهر سازی به سمت تعطیلی رفته اند.

در پایان این تجمع بیانیه ای از سوی مهندسان صادر                                                                        شد که متن آن به شرح ذیل است:

 

جناب آقای مهندس رستم قاسمی

وزیر محترم راه و شهرسازی

 

با سلام و احترام؛

 

همانطور که مستحضرید در اواخر دولت نهم شیوه نامه ای تحت عنوان “تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر” به شماره 02/100/177235 در مورخ 20/12/1399 ابلاغ گردید که این شیوه نامه دارای تعارضات قانونی فراوان با قوانین بالادستی و ایرادات شکلی و موانع اجرائی فاحش بود و لازم الاجرا شدن آن منجر به اعتراضات خیل عظیمی از جامعه مهندسی در سراسر کشور گردید.

در پی پذیرش ضمنی ایرادات توسط نگارندگان و کارشناسان آن وزارتخانه، اصلاحیه ای در تاریخ 11/7/1400 به ادارات کل استانها ابلاغ گردید که متاسفانه این اصلاحیه نیز ایرادات فراوان شیوه نامه ابلاغی را مرتفع ننموده است.

شایان ذکر است اجرای این شیوه نامه منجر به تعطیلی هزاران شرکت و بیکاری ده ها هزار مهندس فعال این حوزه در سراسر کشور خواهد شد و با حذف بسیاری از شرکتها، فضای انحصاری برای برخی شرکت ها فراهم می آورد.

در این راستا با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با عنایت به نامگذاری “سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها” و همچنین رویکرد دولت دهم از حضرتعالی خواهشمندیم دستور فرمایید؛ ضمن توقف اجرای شیوه نامه فوق، کمیته ای متشکل از نمایندگان شورای مرکزی و نمایندگان استان ها و انجمن های صنفی جهت تدوین مجدد شیوه نامه مذکور و همچنین سایر شیوه نامه های درحال تدوین از جمله تشخیص صلاحیت شرکت های سازنده ذیصلاح و خدمات آزمایشگاهی تشکیل گردد.

پیشاپیش از بذل عنایات حضرتعالی کمال تشکر را داریم.

جمعی از اعضای حقیقی و حقوقی

سازمان های نظام مهندسی استان های سراسر کشور

رونوشت:

– معاونت محترم ارتباطات مردمی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

– جناب آقای دکتر رئیسی، رئیس محترم جمهوری

– نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

– جناب آقای دکتر محمودزاده، معاون محترم مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی

– جناب آقای دکتر عبدی قهرودی، مدیر کل محترم دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی

– جناب آقای مهندس مذنب، سرپرست محترم اداره کل بازرسی وزارت راه و شهرسازی

– اعضای محترم شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور جهت پیگیری تا حصول نتیجه مطابق نامه صدرالذکر

– اعضای محترم هیئت مدیره سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها جهت پیگیری تا حصول نتیجه مطابق نامه صدرالذکر

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا