بورس و بازارمجله خبری

وضعیت بازار فروش مسکن با تمرکز بر «عرضه»

به گزارش ساختمان آنلاین:  بازار آپارتمان‌‌‌های مسکونی پایتخت در هفته‌‌‌های اخیر از نفس افتاده و حجم معاملات در تابستان نه تنها نسبت به بهار افزایش نیافته، بلکه روند کاهشی را طی کرده و احتمال اینکه شهریور ماه نیز این روند ادامه پیدا کند، کم نیست. از یکسو تعلیق معاملات ناشی از صبوری طرفین بازار برای اطلاع از سرنوشت مذاکرات احیای برجام و از سوی دیگر همزمانی دو ماه از تابستان امسال با ایام محرم و صفر که برخی به شکل سنتی از معامله در آن پرهیز می‌کنند، سبب شده عمق رکود مسکن در فصل طلایی نقل و انتقالات افزایش پیدا کند.

1

این وضعیت معلق سبب شده در سمت عرضه نیز به تدریج تمایل به فروش کاسته شود و به همین خاطر این روزها در بازار مسکن عرضه فایل‌‌‌های نقلی و میان‌‌‌متراژ به شدت کاهش پیدا کرده است. هرچند در یک نگاه کلی به آگهی‌‌‌های فروشی ملک ممکن است این طور به نظر بیاید که انتخاب‌‌‌های متعددی پیش روی خریداران آپارتمان‌‌‌های 50 تا 80 مترمربعی وجود دارد، اما با بررسی دقیق‌‌‌تر مشخص می‌شود برای جست‌‌‌وجوگرانی که تمایل دارند در یک محله یا معبر خاص خانه‌‌‌دار شوند، تنوع فایل‌‌‌های موجود به هیچ وجه راضی‌کننده نیست. البته در بسیاری از این مناطق فایل‌‌‌های بزرگ و لوکس‌‌‌متراژ با مساحت 100 تا 300 مترمربع وجود دارد، اما در این گروه متراژی همواره کمترین حجم معاملات مسکن تهران انجام می‌شود؛ بنابراین این فایل‌‌‌ها صرفا پاسخگوی نیاز یک طبقه خاص درآمدی است و عرضه آنها نمی‌تواند زمینه‌‌‌ساز رشد معاملات باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا