بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

ودیعه مسکن از یک تبصره مالیاتی مستثنی شد

به گزارش ساختمان آنلاین:    بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها اعلام کرد که بر اساس نامه رئیس کل سازمان امور مالیاتی، تسهیلات کمک ودیعه مسکن از شمولیت تبصره یک ماده (۱۸۶) قانون مالیات‌های مستقیم مسثتنی می‌شود.

پیش از این، داوود منظور – رئیس کل سازمان امور مالیاتی – در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود: “بر اساس ماده ۶ ضوابط اجرایی تبصره ۱ ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم استفاده از تسهیلات بانکی به منظور خرید احداث مسکن شخصی نیازمند اخذ گواهی مالیاتی موضوع تبصره قانونی موصوف نیست. از طرفی بر اساس ماده (۱) ضوابط اجرایی مذکور اعطای هرگونه تسهیلات ارزی و ریالی به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی با رعایت مقررات مربوط مشمول مقررات تبصره ۱ ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم است.

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر تسهیلات ودیعه مسکن نیز به عنوان تسهیلات مرتبط با تامین مسکن شخصی افزوده شده است؛ بنابراین از آنجایی که تسهیلات ودیعه مسکن اجاره‌ای از مصادیق فعالیت‌های شغلی اشخاص حقیقی نیست، تسهیلات مذکور برای اشخاص حقیقی مشمول حکم تبصره قانون یادشده نیست”.

طبق این گزارش، تبصره یک ماده (۱۸۶) قانون مالیات‌های مستقیم  اعطای تسهیلات بانکی به اشخاص حقوقی و همچنین صاحبان مشاغل از طرف بانک‌ها و سایر موسسات اعتباری را مشروط به اخذ گواهی‌های ‌ذیل کرده است:

گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده.

گواهی اداره امور مالیاتی مربوط مبنی بر وصول نسخه‌ای از صورت‌های مالی ارائه شده به بانک‌ها و سایر موسسات اعتباری.

ودیعه مسکن از یک تبصره مالیاتی مسثتنی شد

ودیعه مسکن از یک تبصره مالیاتی مسثتنی شد

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا