اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

عقب‌ماندگی حوزه مسکن ،حقیقتی انکار ناپذیر است

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین ، فرزانه صادق‌مالواجرد در جریان دهمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: بخش‌های مختلف در وزارت راه وشهرسازی برای تامین مسکن اقشار کم درآمد و گروه های میان درآمدی به شدت دغدغه مند هستند و با تلاش مستمر به دنبال آن هستند که یک حاشیه امنی برای متقاضیان واقعی مسکن ایجاد کنند .

وی با یادآوری اینکه نیاز به مسکن و مطالبه گری آن جزء حقوق مردم است اذعان داشت: نمی توان منکر وجود عقب ماندگی در بخش مسکن شد و این حقیقت غیرقابل انکار است. البته برای جبران این نقیصه ،دولت وارد عمل شده و به دنبال آن است که از طریق قانون جهش تولید مسکن ،مشکلات و عقب ماندگی های این بخش را مرتفع کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بر نقش آفرینی تمامی ارکان دولت در به سرانجام رسیدن طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود: درباره تامین منابع مالی این طرح و تامین تسهیلات ،باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که این مسوولیت متوجه سازمان برنامه و بودجه است و همچنین نحوه نرخ بندی از سوی شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی مشخص و ابلاغ می شود.

این مقام مسوول در ادامه به بیان جزییات چگونگی تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و اذعان داشت: مطابق مصوبه شورای عالی مسکن ،در شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت که معادل ۱۲۰۰ شهر کشور است ؛مسوولیت تامین زمین در استان ها برعهده استانداران و شورای تامین استان گذاشته شده است و در

شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت نیز این کار برعهده شورای عالی شهرسازی و

معماری است.

صادق‌مالواجرد همچنین گفت: در دولت نهم و دهم و در راستای اجرای طرح مسکن مهر کمتر از ۸ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح توسط دولت اراضی تامین شد، این در حالی است که در کمتر از دو سال گذشته برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۲۴ هزار هکتار زمین تامین شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا