راه و شهرسازیمجله خبری

دریافت پول زور از متقاضیان مسکن مهر ادامه دارد

به گزارش ساختمان آنلاین:  به نظر می‌رسد همزمان با تغییر و تحولات مدیریتی برخی پیمانکاران خدمات‌رسان مسکن مهر  پردیس فرصت را برای دریافت مبالغی بالاتر از مبلغ درج شده در قراردادها مغتنم شمرده‌اند. اواسط اردیبهشت ماه سال گذشته برخی متقاضیان مسکن مهر فاز 11 این شهر در تماسی از درخواست واریز 985 هزار تومان توسط پیمانکار گازرسانی (ب) برای نصب کنتور گاز خبر دادند.

این در حالی بود که مطابق قراردادهای مسکن مهر  برای هزینه‌های مربوطه به انشعاب فاضلاب (5 میلیون ریال)، هزینه انشعاب کنتور برق واحد و مشاعات (3.5 میلیون ریال) و هزینه طرح و نظام مهندسی، انشعاب و کنتور گاز (2.5 میلیون ریال) از متقاضیان دریافت شده است. بر اساس مفاد قرارداد 5 برگی مسئولیت نصب انشعابات در فاز 11 بر عهده شرکت ترکیه‌ای است و پیش خریدار با توجه به پرداخت‌های انجام شده باید واحد مسکونی را با تمام انشعابات و پکیچ تحویل بگیرد.

چند ساعت پس از اطلاع‌رسانی مدیرعامل شرکت گازرسانی به واحدهای مسکن مهر گفته بود: یک میلیون تومان برای نصب کنتور گاز فقط از دلالان و افرادی که واحد را در زمان مقرر تحویل نگرفته‌اند، دریافت می‌شود.

وی با این ادعا که برای نصب انشعاب و کنتور گاز سیستم رایگان داریم، افزود: در صورت حضور تمام ساکنان یک بلوک برای نصب کنتور گاز و مسائل مربوط به آن هیچ پولی از مالکان مسکن مهر دریافت نمی‌کنیم.این در حالی است که برخی واحدهای مسکن مهر را سال 95 تحویل داده‌ایم، اما مالکان این واحدها برای انجام امور مربوط به نصب کنتور گاز مراجعه نکرده‌اند و این مسئله جزو قرارداد ما با شرکت ترکیه‌ای کوزو نبوده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل هم ناظران نظام مهندسی ساختمان بعضا تا 30 بار نیز برای تایید کنتور گاز به بلوک‌ها مراجعه می‌کنند که این موضوع هزینه‌های بالایی را به دنبال دارد و خارج از تعهد ماست.

وی تاکید کرد: هزینه 985 هزار تومانی نیز بیشتر مربوط به دلالانی و افرادی است که به هر دلیلی برای تحویل واحدهای خود اقدام نکرده‌اند و واحدها را از سال 95 به بعد واحد برای افزایش قیمت خالی گذاشته‌اند.

این در حالی است که همزمان با اخبار مربوط به رفتن مدیرعامل شرکت عمران پردیس به شهرداری تهران، برخی متقاضیان مسکن مهر فاز 11 (کوزو) در تماس با خبرگزاری از درخواست 1.4 میلیون تومانی پیمانکار گازرسانی خبر داده‌اند.

طبق آنچه یکی از کارمندان پیمانکار گازرسانی می‌گوید (فایل صوتی در ادامه می‌آید) چنانچه مامور مربوطه به محل پروژه مراجعه کرده و متقاضی حضور نداشته باشد 300 هزار تومان مبلغ ایاب و ذهاب به مبلغ 1.4 میلیون تومانی اضافه می شود. ضمن این‌که اگر سه ماه از قرارداد بگذرد متقاضی باید مجددا یک میلیون و 385 هزار تومان دیگر پرداخت کند!

خردادماه سال 96 نیز همین پیمانکار گازرسانی در قبال انجام یک سری کارها از جمله اخذ تاییدیه و… درخواست مبالغ بالایی را از متقاضیان کرده بود. مسئله‌ای که با اعتراض متقاضیان مسکن مهر روبرو و باعث برگزاری جلسه‌ای بین یکی از مسئولان شرکت عمران پردیس و پیمانکار گازرسانی شد.

در جلسه مذکور نیز دریافت مبالغ خارج از چارچوب مورد اعتراض عضو هیئت مدیره شرکت عمران پردیس و مردم قرار می‌گیرد و پیمانکار نیز در جواب می‌گوید :«پول زور است و می‌توانم بگیرم و وزارت راه و شهرسازی نیز نمی تواند در این رابطه کاری انجام دهد.» اظهاراتی که در نهایت منجر به شکایت شرکت عمران پردیس علیه پیمانکار شد.

مسکن مهر پردیس ,

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا