بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

لزوم آینده‌نگری در اجرای طرح ملی مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:   «حسن بهرام‌نیا» در نشست شورای تامین مسکن استان اظهار کرد: راه و شهرسازی و سایر دستگاههای متولی در بخش مسکن با برنامه ریزی، پای کار بودن و ارائه تسهیلات ارزان قیمت تلاش کنند، بیشتر ساخت و سازها در مناطق بافت فرسوده انجام گیرد تا ضمن ترمیم فضای کالبدی قدیمی، زیبا سازی شهرها هم در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه استان ایلام در کریدور اربعین قرار گرفته و ساماندهی ورودی ها و مسیر های تردد زوار ضرورت دارد، این مهم در دستور کار مدیران مربوطه قرار گیرد.

استاندار ایلام با بیان اینکه شهر مانند بدن انسان یک پیکره واحد دارد که باید اجزای آن موزون باشد، بر تعامل و هماهنگی بین دستگاهی تاکید کرد و از فرمانداران خواست بخاطر تسهیلات ارزان قیمت و زمین رایگان، رعایت مقررات ملی ساختمان و نهضت ساخت سازی را فدا نکنند.

وی با بیان اینکه در طراحی مسکن مهر و ساخت و ساز های آینده باید آینده نگری با افق ۵۰ ساله مد نظر قرار گیرد، خواستار ایجاد راه دسترسی مناسب، ایجاد پارکینگ مورد نیاز و بردن زیرساخت های لازم تا درب منازل توسط دستگاههای خدمات رسان شد.

حسن بهرام نیا با بیان اینکه استانداری فصل الخطاب حل مشکلات دستگاههاست، گفت: زیبنده نیست در تراز فرهنگی استان، دستگاه‌ها از همدیگر شکایت کنند، ضرورت دارد دستگاه‌ها اختلافات خود را حل کنند و درصورتی که به توافق نرسیدند به استانداری رجوع کنند.

وی با تاکید بر اینکه در احداث مسکن ملی، توجه به مکانیک خاک و آزمایشگاه بتن استاندارد ضرورت دارد، خواستار نظارت های فنی در این زمینه شد.

ایسنا

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا