دیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

بخش ساخت‌وساز باید رقابت‌پذیر شود/صنعتی‌سازی راهکار افزایش عمر مفید ساختمانهاست

آرش نجفی ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار  ساختمان آنلاین  اظهار داشت: با توجه به جنگ روسیه و اوکراین ، صادرات فولاد و قیر متوقف شده است و این امر حاکی از آن است که ما قابلیت رقابت در این صنایع را از دست داده ایم و فقط باید بر روی نفت ارزان حساب باز کنیم .

وی گفت: در چنین شرایطی مشخصا یکی از حرفه ای ترین فعالیت ها در کشور ما در حوزه صنعت،بحث ساخت وساز مسکن است و لازم است که با محور افزایش بازدهی، کاهش قمیت تمام شده ساخت و افزایش میانگین عمر مفید ساختمانها، این صنعت را رقابتی کنیم .

رئیس انجمن بهینه سازی مصرف انرژی با اشاره به تجارب کشورمان در حوزه ساخت وساز خاطر نشان ساخت: ما می بینیم کشوری مثل ترکیه امروز یکی از صادرکنندگان بزرگ خدمات فنی-مهندسی به تمام دنیا است و در این زمینه در حال عرض اندام است.این در حالی است که ما چهل سال پیش شهرک اکباتان را ساخته ایم ،اما حال آنها برای ما ساخت وساز می کنند و این اتفاق نشان می دهد که در کشور ما در تولید مسکن روی فاکتورهای مهمی نظیر راندمان و کاهش سرعت ساخت کار حرفه ای تاکنون صورت نگرفته است.

نجفی فعالیت انجمن های مرتبط با حوزه ساختمان را به عنوان یک خاستگاه مهم برای تولید مسکن به روشهای حرفه ای و صنعتی ارزیابی و تصریح کرد: انجمن های حوزه مسکن نقش محوری در ترویج صنعتی سازی و توسعه اقتصادی دارند .

رئیس هیات مدیره انجمن بهینه سازی مصرف انرژی با اشاره به لزوم اجرای ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور ادامه داد: .ما باید اقدامات جدی برای افزایش عمر مفید ساختمانها انجام دهیم و تنها راهکار رسیدن به این هدف نیز اجرای روشهای ساخت به شیوه صنعتی و حرفه سازی است .

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا