بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجلس و ارگان هامجله خبری

ایجاد نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنعت ساختمان در شهر جدید پرند

حبیب اله طاهرخانی ضمن بیان مطلب فوق در گفت گو با  ساختمان آنلاین افزود: در روزهای اخیر جلسه‌ای با حضور مهندس قاسمی وزیر راه و شهرسازی، دکتر زاکانی شهردار تهران و مهندس منصوری استاندار تهران داشتیم که توافق جدیدی برای ساخت متروی پرند صورت گرفت.

وی گفت: در این جلسه، وزرات راه و شهرسازی آمادگی خود را برای تامین بخشی از منابع مالی این پروژه اعلام کرد و همزمان  شهرداری تهران  فعال کردن پروژه را بر عهده گرفت. امیدوارم بتوانیم در نیمه اول سال 1401 متروی پرند را به مرحله افتتاح برسانیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: ایجاد ناحیه نوآوری و احداث نمایشگاه صنعت ساختمان در شهر جدید پرند از دیگر برنامه‌های شرکت عمران است. در این زمینه با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه پارک های علم و فناوری و ایجاد ناحیه‌های نوآوری را در دستور کار داریم که توافقنامه‌ای در این خصوص با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبادله شده است. انشاءالله پرند را به محل استقرار شرکت های دانش بنیان با ارزش افزوده بسیار بالا تبدیل خواهیم کرد.

وی همچنین اظهار کرد: نمایشگاه صنعت ساختمان فرصتی است که در تهران نمی‌توان به آن عمل کرد ولی در شهر جدید پرند این فضا وجود دارد و باعث پیشرفت این شهر می‌شود. در حوزه توسعه زیرساخت های اشتغال زا نیز توسعه شهرک صنعتی پرند با هماهنگی شرکت توسعه شهرک های صنعتی در دستور کار قرار گرفته است. در این زمینه، زمین جدیدی را در اختیار این شرکت قرار دادیم تا با توجه به ظرفیت استقرار ژئواستراتژیک پرند و دسترسی مناسب آزادراهی، شهرک صنعتی را توسعه دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در حوزه توسعه درمانی، یکی از مطالبات اصلی مردم احداث بیمارستان است که این موضوع با نماینده محترم رباط کریم و پرند طرح مساله شد و اعلام کردیم که در ساخت بیمارستان مساله تجهیزات و خدمات دهی بسیار مهم است و می توان با همکاری سازمان تامین اجتماعی یا دانشگاه علوم پزشکی، یک بیمارستان عمومی برای مردم این شهر احداث کنیم.

طاهرخانی افزود: مساجدی که در پرند ساخته شده در تراز مساجد فاخر نیست. بنابراین ساخت سه مسجد را در دستور کار قرار داده ایم و در این راستا مهمترین اقدام، احداث مصلای شهر جدید پرند است که  قطعاً به زودی اجرایی می شود.

وی همچنین با بیان اینکه توسعه مدارس، امکانات فرهنگی و ارایه خدمات متنوع مورد نیاز در شهر جدید پرند در دستور کار است گفت: شهر جدید پرند از لحاظ رشد جمعیتی در صدر رشد جمعیتی شهرهای کشور قرار دارد. رشد جمعیتی شهر جدید پرند 10 برابر رشد جمعیت شهرهای کشور است و چنین رشدی با فرصت ها و تهدیدهای خاصی همراه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: توسعه شهر جدید پرند و رشد جمعیت سبب می شود که مردم به جای حاشیه نشینی به سکونت در این شهرها اقبال نشان دهند و این اتفاق فرصت نهفته در توسعه جمعیت جدید شهر پرند است .اما عقب ماندگی سرانه های خدماتی در قیاس با رشد جمعیت، یک تهدید پنهان است. به همین دلیل یکی از تمرکزهای اصلی شرکت عمران شهرهای جدید و وزارت راه و شهرسازی گسترش زیرساخت های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و خدماتی در همه شهرهای جدید و از جمله شهر جدید پرند است.

طاهرخانی اذعان داشت:  با این رویکرد اولین و مهمترین سیاست ما ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در شهرهای جدید است. البته پر واضح است که همزمان با استقرار جمعیت، امکانات، خدمات و زیرساخت ها بخصوص در حوزه زیرساخت های اجتماعی و خدماتی، به صورت کامل و ایده آل فراهم نشده است. البته بخشی از این اتفاق طبیعی است اما بخش دیگر، نیازمند یک اقدام جهادی است که به سرانه های مدنظر در شهرهای جدید برسیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا