راه و شهرسازیمجله خبری

چرا «سخنگوی مسکن» معرفی نمی‌شود؟

به گزارش ساختمان آنلاین:  دولت و وزارت راه و شهرسازی بر اساس قانون جهش تولید و عرضه مسکن طرح نهضت ملی مسکن را در دست اجرا دارند. یکی از الزامات این طرح به جز مسائل مربوط به تامین مالی، تامین زمین و … اطلاع‌رسانی شفاف و به‌موقع است.

در حالی حدود 10 ماه از روی کار آمدن دولت سیزدهم می‌گذرد و در این مدت اقدامات خوبی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد جامعه صورت گرفته اما اطلاع‌رسانی مناسبی از سوی معاونت مربوطه یعنی مسکن و ساختمان در این رابطه انجام نشده است.

مسئله‌ای که اتفاقا واکنش رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی را به‌دنبال داشته و وی از روند اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده در وزارت راه و شهرسازی ناراضی است.

این در حالی است که در دولت قبل (دوازدهم) مقام مسئول ذی‌ربط یعنی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه که جزو معدود مدیران باقیمانده از دولت روحانی است، دوران درخشانی را در خصوص گفت‌وگو با رسانه‌ها و بیان دستاوردهای دولت در حوزه مسکن داشت. مشخص نیست معاون وزیر راه و شهرسازی به چه دلیل حاضر نیست اطلاع‌رسانی مناسبی را در این زمینه انجام دهد.

امروز بسیاری از متقاضیان نهضت ملی مسکن در سردرگمی ناشی از همین رویه به سر می‌برند. در یک نمونه با وجود این‌که تعهدنامه محضری در سایت ثمن برای دانلود متقاضیان وجود ندارد که تعدادی از همین متقاضیان به واسطه عدم بارگذاری تعهدنامه مذکور “رد درخواست” شده‌اند. انتظار می‌رفت معاونت مسکن و ساختمان در بازه‌های زمانی مشخص نسبت به ابهامات طرح نهضت ملی مسکن اطلاع‌رسانی کند.

البته مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به‌میزان کمی جور این کم‌کاری را به دوش گرفته، گرچه برخی اظهارنظرهای وی نیز چندان دقیق نبوده است.

همانگونه که اشاره شد وزیر راه و شهرسازی از نحوه اطلاع‌رسانی در رابطه با فعالیت‌های وزارت متبوع خود رضایت ندارد، در همین رابطه بود که وی در پاسخ به گلایه خبرنگاران در خصوص کم‌کاری معاونت مسکن و ساختمان از تعیین سخنگو مسکن در بخش مسکن خبر داده بود.

بیش از دو هفته از وعده وزیر راه و شهرسازی در رابطه با تعیین سخنگو می‌گذرد و مردم امیدوارند با توجه به نابه‌سامانی کنونی در اطلاع‌رسانی هرچه سریع‌تر این وعده محقق شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا