مجله خبریصنایع ساختمانیفن آوری های ساختمانی

همکاری انجمن‌های مرتبط با سازه‌های فولادی ارزش افزوده ایجاد می‌کند

پنل"سازه‌های فولادی و فرصت‌های صادراتی کالا و خدمات" با حضور حسن شیروانی رئیس انجمن صنفی شرکت‌های بازرسی فنی و آزمایش‌های غیرمخرب ایران و حسن نظرزاده دباغ دبیر انجمن صنفیLSF  و محمد حبیبی رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فولادی ایران برگزار شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از استودیو سازه‌های فولادی، حسن شیروانی رئیس انجمن صنفی شرکت‌های بازرسی فنی و آزمایش‌های غیرمخرب ایران در مورد تعامل انجمن ها اظهار داشت: اعضای انجمن‌ها در ابتدا باید متشکل شوند، همکاری انجمن ها زمینه ارتقا توانایی و هم افزایی را فراهم می‌کند تا نیازهای تولیدی و صادراتی برطرف شود.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های بازرسی فنی و آزمایش‌های غیرمخرب ایران در مورد وضعیت همکاری انجمن‌ها برای پیشبرد کارها عنوان کرد: گاها گفتمان بین انجمن‌ها وجود دارد اما همکاری منسجم وجود ندارد و ۱۸ تشکل در شورای تشکل، گفت و گو می کنند تا راه‌های همکار و عملکرد منسجم را هماهنگ کنند ولی برای انجام اقدام مشترک باید شناخت کافی داشته باشیم و ارزش افزوده ایجاد کنیم؛ در اقدامات طولانی مدت راهی جز همکاری وجود ندارد و امکان پایین آوردن هزینه ها فراهم می‌شود.

شیروانی سپس گفت: خدمات ما به همه تولیدکنندگان و صادرکنندگان ارائه می‌شود اما الزامات قانونی وجود ندارد و جایی که قوانین برای ارزیابی وجود دارد با توجه به تعدد شرکت ها و بحث قیمت ها، انتخاب بر اساس پایین‌ترین قیمت صورت می گیرد که ارزش افزوده افت پیدا می کند و تبعاتش این است که ممکن است بازار صادراتی پیدا کنیم منتها با یک محموله خراب، صادرات توقف پیدا می کند.

وی تصریح کرد: خدماتی که در شرکت بازرسی وجود دارد در سه سطح قابل ارائه است یکی بازرس شخص اول چراکه در خیلی از موارد ممکن است افراد فنی حضور نداشته باشند تا ترجمه استانداردها محقق شود که در این قالب خدمات ارائه می شود، گاهی تولیدکننده می‌خواهد از خریدار اطمینان پیدا کنند که آیا امکانات لازم برای تامین مواد اولیه را دارد که با توجه به شعب خارجی می‌توانیم خدمات را در قالب بازرسی شخص دوم ارائه دهیم؛ گاهی نیز بین خریدار و فروشنده نیاز به قضاوت وجود دارد و نظر بازرس تأثیرگذاری در بیمه دارد که تحت عنوان بازرسی شخص ثالث انجام می‌شود و با این اقدامات از فاز کنترل کیفیت به تضمین کیفیت پیش برویم.

 

صنعتی‌سازی انبوه‌سازی در بخش ساختمان و سازه یک الزام است 

در ادامه حسن نظرزاده دباغ دبیر انجمن صنفیLSF   با اشاره به کار ویژه انجمن‌های تخصصی اظهار داشت: فلسفه وجودی یک انجمن نیاز جامعه به آن تخصص ویژه است، طی آسیب‌شناسی صورت گرفته، نهادی که بتواند به درستی شرایط موجود انجمن‌ها را ارزیابی کند، وجود ندارد و بسیاری از انجمن‌ها به استثنای انجمن سازه‌های فولادی دچار نوعی موازی‌کاری شده‌اند.

وی بیان کرد: موازی‌کاری انجمن‌ها لطمات و آسیب‌های جدی به اصناف وارد می‌سازد، بنابراین اگر انجمن‌ها همسو و در یک مسیر در تعامل با یکدیگر باشند و بتوانند در یک کار گروهی مشارکت کنند، قطعاً ظرفیت‌‌ها افزایش خواهد کرد.

نظرزاده دباغ گفت: بقای تمامی شرکت‌ها و انجمن‌ها در هر رشته‌ای، بدون توجه به موضوع صادرات علی‌رغم تورم موجود در کشور غیرممکن است و جان کلام اینکه امروزه صنعتی‌سازی به شکل انبوه در بخش ساختمان و سازه، یک الزام است

 

تشکل‌های حوزه سازه‌های فولادی باید زیرمجموعه اتاق بازرگانی تشکیل شوند

در ادامه این پنل محمد حبیبی رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فولادی ایران در مورد وضعیت تشکل‌های حوزه فولاد اظهار داشت:  متاسفانه در سال های اخیر انجمن هایی در کشور به ثبت می رسند اما زیرمجموعه آنها مشخص نیست و یک انجمن از طرف اداره کار و دیگری از طرف اتاق بازرگانی به ثبت می رسد که این امر سبب چند دستگی می شود.

وی ادامه داد: انجمن ها فعالیتی در قالب شخصی و خصوصی هستند و معمولا اداره ای که مافوق انجمن ها محسوب می‌شود اتاق بازرگانی است؛ از این رو انجمن‌ها و تشکل‌ها باید زیرمجموعه اتاق بازرگانی تشکیل شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان فولادی ایران عنوان کرد: صنف ها و انجمن‌ها بر اساس نیاز جمع می‌شوند تا برای صنف خودشان مطالبه گری داشته باشند و از این جهت همکاری تشکل‌‌ها در پیشبرد اقدامات موثر است.

شایان ذکر است این پنل در استودیو سازه های فولادی با همکاری تسفا و محتواک از تاریخ 20 تا 22 آذرماه در هتل المپیک برگزار شد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا