مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

فرماندار ملارد: ساخت و سازهای غیرمجاز با هدایت مشاوران املاک فاقد پروانه انجام می شود

فرماندار ملارد با بیان اینکه براساس گزارش های رسیده عمده ساخت و ساز غیرمجاز با هدایت مشاوران املاک فاقد پروانه انجام می شود، گفت: با مشاوران املاکی که بدون اخذ مجوز فعالیت دارند باید در سریعترین زمان ممکن برخورد شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، جابر کریمی روز دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان ملارد اظهار داشت: طرح های بازدارنده و اثر بخش در حوزه مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز توسط دستگاهها ارائه شود.

رئیس ستاد مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز شهرستان ملارد افزود: فعالیت و اقدام های خوبی در مقابله با ساخت و سازها شهرستان انجام شده اما تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله داریم.

وی با بیان اینکه قانون معیار و ملاک مسئولان شهرستان در مقابله با ساخت و سازها باشد؛ خاطرنشان کرد: قطعا قانون حفاظت از زمینهای کشاورزی نیاز به اصلاح دارد،تا زمان اصلاح قانون همه باید براساس قوانین موجود عمل کرده و درانجام وظیفه کوتاهی نکنیم.

این مسئول بر اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در حوزه ساخت و سازها تاکید کرد و گفت: باید اطلاع رسانی مناسب و آگاهی دهی لازم برای آحاد مردم از راههای مختلف برای اطلاع از مفاد قانونی خرید و فروش و ساخت در زمین های کشاورزی، ملی و خارج از محدوده اعمال شود.

کریمی مصوبات ستاد مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز را برای همه دستگاه ها لازم الاجرا خواند و یاد آور شد: مصوباتی که تاکنون اجرا نشده تا حصول نتیجه پیگیری و به دبیرخانه ستاد گزارش شود.

شناسایی یکهزار و ۲۶۴ ساخت و ساز غیرمجاز طی ۶ ماهه اول سال جاری در ملارد

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ملارد نیز در این نشست از شناسایی یکهزارو ۲۶۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز طی ۶ ماه نخست امسال در شهرستان ملارد خبرداد.

حمید احمدی اظهار داشت: از یکهزار و ۲۶۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی شده طی ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۹۰۸ مورد آن در زمینهای کشاورزی تخریب شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۴۲ مورد حکم قطعی اجرا شده است، افزود: با تخریب این تعداد ساخت و ساز غیرمجاز ۹۰ هکتار زمین کشاورزی رها سازی شد.

احمدی با بیان اینکه شناسایی و تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۲۰ درصدی داشته است، ادامه داد: تعداد ساخت و ساز غیرمجاز در نیمه نخست پارسال ۵۶۵ مورد بود.

شهرستان ملارد از شمال با فردیس، از جنوب با دهستان جوقین، از شرق با شهریار و از غرب با ماهدشت و اشتهارد هم‌جوار است.

این شهرستان دارای ۲ بخش مرکزی و صفادشت، ۲ شهر ملارد و صفادشت، چهار دهستان به نام های دهستان ملارد شمالی ، دهستان ملارد جنوبی ، دهستان بی‌بی سکینه و دهستان اخترآباد و ۵۹ روستای دارای سکنه است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا