مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

رونق فعالیت­‌های ساختمانی و ساخت و ساز در تیر ماه

آمارهای به دست آمده در تیرماه ۱۴۰۲ در حوزه ساختمان نشان می‌دهد شاخص کل در تیر ماه با رقم (۵۳.۲۶)، طبق پیش بینی ماه گذشته، با افزایش جزئی نسبت به خرداد ماه (۵۱.۱۲)، نمایانگر وضعیت رونق فعالیت­های ساختمان و ساخت و ساز در تیر ماه است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از اتاق تعاون ایران، افزایش قابل توجه مولفهی، موجودی مواد اولیه و لوازم خریداری شده، نتیجهی کاهش مولفه، قیمت خرید مواداولیه یا لوازم موردنیاز، در این ماه است.

براساس این گزارش، کاهش قابل توجه مولفه های قیمت محصولات تولیدشده و خدمات ارائه شده و قیمت خرید مواداولیه یا لوازم موردنیاز متاثر از ثبات نرخ ارز در دو ماه اخیر است اما همچنان بالا بودن نرخ ارز، اصلی ترین مانع در مسیر رونق است.

کاهش جزئی مولفهی مصرف حاملهای انرژی در این دوره، که ناشی از محدودیت مصرف برق در فصل تابستان و الزام استفاده از سوخت جایگزین و نیز نبود شبکه تامین انرژی جایگزین مورد نیاز این واحد ها می باشد، در ماه های آتی میتواند بر میزان رشد شاخص کل اثر گذار باشد.

مولفه انتظارات تولید در ماه آینده با ثبت رقم (۵۵.۴۳) بیانگر پیش بینی فعالین اقتصادی مبنی بر ادامهدار بودن وضعیت رونق فعالیت های ساختمانی در مرداد ماه است.

کاربران، ذینفعان و محققین میتوانند با مراجعه به پورتال تخصصی اتاق تعاون ایران به نشانی www.icccoop.ir به نسخه الکترونیکی این گزارش دست یابند.

رونق فعالیت­‌های ساختمانی و ساخت و ساز در تیر ماه

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا