مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

ساخت‌وساز مسکن در این منطقه تهران ممنوع می‌شود؟

رئیس مؤسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع وزارت جهاد کشاورزی در نامه ای به سران سه قوه خواستار جلوگیری از تخریب باغ ملی گیاه شناسی ایران به دنبال صدور مجوز ساخت ۲۲ برج ۳۸ طبقه با ساخت بیش از ۵۶۰۰ واحد مسکونی در جوار ضلع شمالی این باغ از سوی شهرداری شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، علی علیزاده علی‌آبادی رئیس مؤسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور در نامه ای به سران سه قوه خواستار جلوگیری از تخریب باغ ملی گیاه شناسی ایران به دنبال صدور مجوز ساخت 22 برج 38 طبقه با ساخت بیش از 5600 واحد مسکونی در جوار ضلع شمالی این باغ از سوی شهرداری شد.

وی صدور این مجوز را تیر خلاصی به باغ ملی، به عنوان میراث علمی، تخصصی، طبیعی و فرهنگی کشور می داند. باغ ملی گیاه شناسی ایران در حالی از سوی 22 برج در آستانه ساخت تهدید می شود که طبق قانون تنها می توان با فاصله ای مشخص و دور، پروانه ساخت ساختمان هایی را داد که در نهایت سه طبقه داشته باشند.

به گفته علیزاده، جهاد کشاورزی حاضر به دادن زمین معوض برای ساخت این برج ها شده است اما به رغم قوانین مشخص، ممنوع بودن ساخت‌‌ و سازها که خارج از توان اکولوژیک پایتخت است، این پیشنهاد پذیرفته نشده است.

علیزاده می گوید: امروز برای حفاظت از تنوع زیستی کشور چشم امید به دیوان عدالت اداری بسته ایم. تاکنون مخالفت مقامات عالی رتبه کشور با ساخت این برج ها و دستور معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر توقف ساخت و سازها تا تصمیم گیری نهایی هنوز نتوانسته است سایه سنگین این ساخت و سازها را از روی باغ بردارد.

او می گوید: بسیار امیدوارم دیوان عدالت اداری در راستای حفظ این اثر ارزشمند ملی، از تمامی ظرفیت های موجود به منظور توقف این پروژه استفاده کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا