مجله خبری

باید زمینه پرداخت تسهیلات ساخت مسکن افزایش یابد

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: همزمان با همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت، شاهد کاهش ۳۰ درصدی قیمت تمام شده در واحدهای نهضت ملی مسکن هستیم.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تجارت نیوز، فرشید پور حاجت، دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: در حال حاضر هزینه و قیمت تمام شده ساخت مسکن در بسیاری از پروژه های ساختمانی افزایش یافته است این در حالی است که اگر بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن همکاری لازم را داشته باشند شاهد کاهش ۳۰ درصدی قیمت ها خواهیم بود.

بهبود وضعیت ساخت مسکن با همکاری بیشتر بانک ها

به گفته وی به دلیل عدم همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت به ویژه بانک های خصوصی روند اجرای پروژه های مسکونی کند شده و این موضوع خود بر حوزه ساخت مسکن اثر گذار بوده است بنابراین اگر در این زمینه بانک ها همکاری خود را بیشتر کنند شاهد بهبود وضعیت ساخت مسکن به ویژه پروژه های نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

او گفت: همزمان با فشار رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن و همچنین پیگیری وزیر راه و شهرسازی برای پرداخت تسهیلات ساخت توسط چند بانک قیمت های ساخت مسکن شکسته شده و در برخی از پروژه ها تا ۳۰ درصد هم کاهش داشته است، اما در این زمینه باید برای تسریع در روند اجرا زمینه پرداخت تسهیلات ساخت افزایش یابد.

وی افزود: دولت باید برای اجرای پروژه ها بتواند قدرت تسهیلات دهی بانک های متخلف را کاهش دهد و به بانک های دیگر اضافه کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا