مجله خبریراه و شهرسازی

آغاز ساخت ۲۰۳ هزار واحد مسکن شهری در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: ساخت ۲۰۳ هزار واحد مسکن شهری در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر  بر عهده بنیاد مسکن است و در حال حاضر با همکاری بانک ها و پرداخت تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون  تعداد واحدهای موثر نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد به ۱۸۷ هزار واحد رسیده است.

به گفته وی ۱۶ هزار واحد مسکن اقشار کم درآمد نیز که جزو برنامه های بنیاد مسکن در شهرهاست هم زمان در حال اجراست که در مجموع با احتساب این واحدها و نهضت ملی مسکن، واحدهای شهری در حال اجرا توسط این بنیاد به ۲۰۳ هزار واحد رسیده است.

او می گوید: تاکنون زمین موثر برای احداث ۲۳۵ هزار واحد مسکونی شهری برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن اختصاص یافته است.

وی در خصوص واگذاری زمین به متقاضیان گفت: تاکنون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به قائم مقامی وزارت راه و شهرسازی ۱۰۹ هزار قطعه زمین شهری را در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد در قالب تک نفره و گروهی به متقاضیان واگذار کرده است تا در آن اراضی مسکن احداث شود.

او تاکید کرد: همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و همچنين افزایش سرمایه بانک ها در این بخش خود نقش موثری در افزایش روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن به ویژه در شهرهای کوچک دارد و در صورتی که بانک های متخلف اعتباراتشان کاهش یابد به طور قطع روند و پرداخت تسهیلات بهبود می یابد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا