مجله خبریبورس و بازارصنایع ساختمانی

سازندگان از بازار مسکن فرار کردند/ هزینه ساخت مسکن چه تغییری کرد؟

یک کارشناس بازار مسکن با اشاره به افزایش ساخت مسکن، متذکر شده است: من فکر می‌کنم امسال حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش هزینه ساخت مسکن را داشتیم.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از خبرآنلاین،  مهدی احمدی، کارشناس سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن نیز با اشاره به عقب‌ماندگی بخش مسکن از تولید، گفته است: تولید مسکن از برنامه‌ای که باید باشد، عقب هستیم و اتفاقی خاصی نیفتاده است که حالا تورم را کاهش دهد.

وی با ذکر این نکته که بخش مسکن وارد رکود عمیقی شده، عنوان کرده است: یک دلیل رکود این است که توان مالی افراد و مصرف‌کنندگان به شدت ریزش کرده است و توان خرید مسکن ندارند. همین موضوع باعث شده رکود در بازار مسکن اتفاق بیفتد.

این کارشناس سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن در واکنش به اظهارنظر وزیر راه و شهرسازی درباره سهم ۳۰ درصد تولید مسکن در کاهش تورم، تصریح کرده است: با توجه به این شرایط، این حرف، مستدل و منطقی نیست.

احمدی با بیان این‌که ما افزایش تولید مسکن نداشتیم و حتی سازندگان در حال خروج از بازار مسکن هستند، متذکر شده است: من خودم خیلی از سازندگان را دیده‌ام که از حوزه مسکن خارج شده‌اند و این موضوع، دلایل مختلفی داشته است.

وی با ذکر این نکته که ثبات قیمتی در حوزه مسکن وجود ندارد، گفته است: در حال حاضر بازاری برای خرید مسکن وجود ندارد و به این‌که مسکن یک بازار سرمایه‌ای بوده، کسانی که کار سرمایه‌ای می‌کردند، از این بازار خارج شدند و مصرف‌کنندگان نیز توان خرید ندارند.

این کارشناس مسکن در عین حال بیان کرده است: قوانینی هم که وجود دارد، قوانین ضد ساخت است؛ یعنی چه شهرداری‌ها و چه نظام مهندسی، قوانینی را وضع کرده‌اند که در جهت رشد و سرعت تولید مسکن است و مثل یک ترمز برای ساخت‌وساز عمل می‌کند.

احمدی تصریح کرده است: همین موضوع باعث شده که کسانی که انبوه‌ساز بودند یا کار ساخت مسکن انجام می‌دهند، سرخورده شده‌اند.

وی با اشاره به افزایش ساخت مسکن، متذکر شده است: من فکر می‌کنم امسال حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش هزینه ساخت مسکن را داشتیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا