اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ساختمان‌ها از بزرگترین منابع اتلاف انرژی هستند

رئیس هیات مدیره انجمن بهینه سازی مصرف انرژی با اشاره به اینکه ساختمان ها یکی از عوامل اتلاف انرژی هستند در عین حال بکارگیری فناوری های نوین را از جمله مکانیزمهای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمانها ارزیابی کرد.

آرش نجفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین افزود: در حال حاضر باور و  اجماع عمومی بر این امر رسیده است که ساختمانها یکی از مراکز اتلاف انرژی هستند، چرا که با توجه به کمبود هایی که در حوزه انرژی وجود دارد، آمارها حاکی از آن است ساختمان به عنوان یکی از موارد اتلاف انرژی است.
وی تاکید کرد: با توجه وضعیت فعلی، افزایش عمر مفید ساختمانها، افزایش سطح کیفیت و ایمن سازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس هیات مدیره انجمن بهینه سازی مصرف انرژی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به تعامل دولت با بخش خصوصی اتفاقات خوبی در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی در صنعت ساختمان رخ داده است.
نجفی افزود: به عنوان مثال با تعاملات مطلوب بین وزارتخانه های صمت، راه و شهرسازی، اقتصاد و… با بخش خصوصی، شاهد تحولات بسبار مطلوبی درامر بهره وری انرژی در ساختمانها هستیم.

رئیس هیات مدیره انجمن بهینه سازی مصرف انرژی همچنین بکارگیری فناوری های نوین در ساختمانها را از جمله راهکاری کاهش مصرف انرژی در ساختمانها  ارزیایی کرد و توضیح داد: امیدوارم یا بهره گیری از فناوری های نوین، شاهد مدیریت مصرف انرژی در ساختمانها یاشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا