مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

اختصاص ۵۰۰ هکتار زمین در ۵ شهر برای ساخت مسکن

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از اختصاص ۵۰۰ هکتار زمین در ۵ شهر برای ساخت مسکن خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی با اشاره به تفاهمنامه مشترک وزارت راه و شهرسازی با دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشگاه و سایر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، گفت: در فاز نخست و اولیه اجرای این تفاهم‌نامه ۵۰۰ هکتار زمین از سوی دانشگاه آزاد اسلامی برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن معرفی شد.

وی افزود: این ۵۰۰ هکتار زمین در پنج شهر پرند تهران، گلبهار مشهد، عالی‌شهر بوشهر، خوراسگان اصفهان و فارسان شهرکرد از سوی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد تا فرآیندهای اجرایی آن در قالب تفاهم‌نامه انجام شود.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه صبح امروز اولین نشست کارگروه مشترک اجرای این تفاهمنامه تشکیل شد، این نشست را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این نشست مقرر شد یک کارگروه استانی با حضور نمایندگان دانشگاه و ادارات کل راه و شهرسازی استان تشکیل شود تا اجرای تفاهم‌نامه با سرعت بیشتری پیش رود.

وی اضافه کرد: تاکید طرفین بر این بوده که در عملیات اجرایی واحدهایی که در قالب این تفاهم‌نامه ساخته می‌شود، صنعتی سازی و استفاده از فناوری‌های نوین ساخت در دستور کار قرار گیرد.

مالکی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات امروز کارگروه، دانشگاه آزاد اسلامی به‌زودی کلیه زمین‌های موضوع تفاهم را برای شروع عملیات اجرایی به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی می‌کند.

وی در توضیح مشخصات این زمین‌ها، گفت: بخشی از این اراضی از سوی وزارت راه و شهرسازی به دانشگاه واگذار شده، بخش دیگری از آنها متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی و دارای سند مالکیت تک برگ است و دسته دیگر زمین‌هایی هستند که مربوط به سازمان‌ها و شرکت‌های غیردولتی دانشگاه مشمول ماده ۷ قانون ساماندهی مسکن هستند.

تفاهم‌نامه مشترک ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی با امضای مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای تامین مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین سایر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور منعقد شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا