مجله خبریراه و شهرسازی

برنامه شهرداری برای ساخت و ساز در ده ونک

رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران در رابطه با ساخت و ساز در ده ونک، گفت: در ۳.۵ هکتار شهرداری تهران قرار است که ۹۰۰ واحد مسکونی ساخته شود و از این میزان بخشی سهم متصرفان است که حدود ۲۷۰ خانوار هستند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، سید مهدی هدایت رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران در رابطه با اقدامات شهرداری برای رفع مشکلات ده ونک، گفت: براساس حکم ۷۳ قانون برنامه چهارم شهرداری به موضوع ده ونک ورود کرده ایم، ده ونک ۵۸ هکتار است که ۱۷ هکتار از این ۵۸ هکتار با ابلاغ طرح موضعی ده ونک، مسائل شهرسازی اش حل شد، به عبارت دیگر ۱۰ پروانه صادر و ۲۰ پروانه در دست اقدام است، تنها مشکل ما مربوط موضوعات ثبتی است.

او افزود: ما یک کارگروه ثبتی ایجاد کردیم و در شرح خدمات دفتر توسعه گری که قرار است در این محله ایجاد شود، یک بخشی قرار است به مردم در بحث سند کمک کند، چرا که اگر بحث سند این ۱۷ هکتار حل شود،‌ مشکلی برای نوسازی ندارد. ۸۰ درصد از متصرفانی که در محدوده ده ونک هستند، در ۳.۵ هکتار زمین شهرداری و ۲.۵ هکتار بنیاد مستضعفان مستقر هستند، دفتر توسعه گری ما که قرار است از ۲۰ روز آینده در محله مستقر شوند، با توجه به توجیه اقتصادی بالای ده ونک، ۱۷ شرکت بزرگ برای توسعه گری اعلام آمادگی کردند.

به گفته هدایت «در هفته آینده وضعیت فراخوان مشخص می شود. در ۳.۵ هکتار شهرداری قرار است که ۹۰۰ واحد مسکونی ساخته شود و از این میزان بخشی سهم متصرفان است که حدود ۲۷۰ خانوار هستند، به هر کدام براساس لایحه ای که به شورای شهر ارسال خواهیم کرد، یک واحد خواهیم داد. بخشی سهم شریک و بخشی نیز سهم خدمات خواهد شد یعنی هر مسکنی که مازاد سهم شهرداری می شود، برای تعریض معابر و خدمات استفاده می شود. ما در حال مذاکره با بنیاد هستیم تا ۲.۵ هکتار را به مردم واگذار کند یا باز هم به شکل توسعه گری موضوع پیگیری و بخشی از واحدها سهم مردم و بخشی سهم بنیاد شود.»

هدایت گفت: ۵۰ میلیارد در ردیف و ۱۵۰ میلیارد در تبصره برای پروژه ای در نظر گرفتیم تا تمام مشکلات خدماتی ده ونک حل شود، یک مجتمع درمانی، خدماتی، رفاهی، ورزشی و … است که تمام خدمات مورد نیاز ده ونک را تأمین خواهد کرد و به شرط تصویب شورا شهر، امیدواریم از سال آینده کلنگ زنی کنیم. در بحث ثبتی نیز به مردم کمک خواهیم کرد تا مشکل سند حل شود. سال آینده با مسکن معوض و تصویب بودجه برای ده ونک اتفاق خوبی خواهد افتاد. لازم به ذکر است که بنیاد مستضعفان نیز حاضر شده است که با یک نگاه حمایتی زمین ها را به متصرفین واگذار کند و آنها نیز می‌توانند تا پنج طبقه بسازند. سهم شهرداری هم صرف مسکن معوض می شود با تأمین خدمات و مسیر مجدیه که نفوذ پذیری ده ونک را بیشتر می کند.

مهدی پیرهادی نیز پس از صحبت های هدایت گفت: آن محدوده تعدادی مالک خصوصی هم داشته است برای این مورد هم شهرداری فکری بکند، این مالکان که زمین های چند هکتاری داشتند، افراد در آن ساخت و ساز کردند، این موارد را شهرداری تملک کند و اگر نیاز است تا پیش از اتمام بودجه ۱۴۰۳ این بخش کم کم به مردم واگذار شود. شما می توانید با دستگاه دولتی روبرو شوید، مجوز بگیرد و در اختیار مردم قرار بدهید تا مشکل مردم حل شود. یک بخشی از مشکل مردم نیز مربوط به درگیری با راه آهن بود و ۴۰ سال است در این نقطه افرادی ساکن هستند،‌ شما می توانید با راه آهن وارد رایزنی شوید و این را حل و فصل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا