راه و شهرسازیمجله خبری

شریعتی: ساخت مسکن مطالبه ملی مجلس از دولت است

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا شریعتی  با تاکید بر ضرورت توجه به ساخت مسکن در دوران مدیریت جدید وزارت راه و شهرسازی، بیان کرد: موضوع مسکن از مسائل حیاتی کشور به شمار می رود. اگر ما بخواهیم مشکلات کشور را در چند حوزه اساسی تقسیم بندی کنیم قطعا مسکن در این دسته بندی جزء مشکلات اساسی کشور به شمار می رود.

ساماندهی بازار مسکن نیازمند یک عزم ملی است

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مسکن، معیشت و اشتغال از اساسی ترین مشکلات کشور هستند، اظهار کرد: دولت و مجموعه دستگاه هایی که با حوزه مسکن سر و کار دارند باید دست به دست هم دهند تا مشکلات در این حوزه مرتفع شود. مسکن یک موضوع فراملی است و همه باید برای حل مشکلات این حوزه کمک کنند. شاید وزارتخانه راه و شهرسازی به عنوان کانون اصلی حل مشکل مسکن به شمار رود اما لازم است همه بخش ها به اندازه خود برای ساماندهی بازار مسکن گام بردارند.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با انتخاب اخیر مجلس و سپردن سکان وزارت راه و شهرسازی به دست آقای بذرپاش، مجلس پیام روشنی به دولت و شخص وزیر ارسال کرده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: خدا مهندس قاسمی را رحمت کند. وی تلاش خود را برای ساماندهی بازار مسکن انجام داد اما دولت، وزیر سابق را همراهی نکرد و بانک ها نیز در ارائه تسهیلات و بعضا وزارتخانه در تامین زمین همکاری لازم را نداشتند.

مجلس در انتخاب اخیر خود نشان داد که مسکن اولویت کشور است

وی در ادامه تاکید کرد: مجلس در انتخاب اخیر خود تاکید کرد که اولویت اول وزارت راه و شهرسازی باید مسکن باشد. اگر بازار مسکن رونق پیدا کند خیلی از حوزه های کشور نیز سامان خواهد گرفت. با ساخت مسکن و عرضه مناسب آن این تورم افسارگسیخته که رواج پیدا کرده کنترل می شود. نگرانی جوانان نیز از بین رفته و اشتغالزایی نیز صورت خواهد گرفت.

شریعتی با بیان اینکه مجلس اجرای قانون جهش تولید مسکن را به عنوان یک مطالبه ملی از دولت دارد، افزود: اگر دولت به این حوزه بی توجهی کند ممکن است برای کشور چالش ایجاد شود. حوزه مسکن از اساسی ترین بخش هایی است که مجلس و دولت باید با جدیت آن را دنبال کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا