مجله خبریبورس و بازار

۶۹۸ خانه خالی در خراسان جنوبی شناسایی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از شناسایی ۶۹۸ خانه خالی در این استان خبر داد و گفت: اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی باید با جدیت در استان دنبال شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا عباس‌زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر همین اساس به مالکان خانه‌های خالی در استان به صورت پیامکی تذکر ارسال شده تا هرگونه اعتراض آنان عنوان و رسیدگی شود.

وی گفت: بعد از گذشت یک سال از صدور پروانه پایان کار در سال اول ۶ برابر ارزش ملک، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر مالیات از صاحب ملک خالی اخذ خواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اجاره بهای خانه‌ها، بی ضابطه تعیین می‌شود ادامه داد: بازار مسکن باید قاعده مناسبی داشته باشد تا هر کسی هر طور خواست اجاره تعیین نکند.

وی درباره پرداخت وام ودیعه مسکن گفت: در استان ما مشکلی برای پرداخت این وام ۴۰ میلیونی برای مستأجران وجود ندارد و آنان می‌توانند با مراجعه به بانک و ارائه مدارک لازم، وام را دریافت کنند.

عباس‌زاده اظهار کرد: دولت برای افرادی که زیر پوشش نهادهای حمایتی هستند این مبلغ را تا ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته است.

وی با تاکید بر نظارت مستمر بر بازار املاک و مستغلات گفت: هزار و ۲۵ بنگاه مجوزدار در استان خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد ۶۶۴ بنگاه در بیرجند واقع شده‌ و ۴۰۰ مورد اکنون فعال است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا