اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

قیمت تمام شده ساخت مسکن ملی به ۱۰ میلیون تومان می‌رسد 

ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ساختمان آنلاین با بیان اینکه افزایش قیمت مصالح ساختمانی و همچنین زمین در رشد و افزایش قیمت مسکن تاثیر گذار است گفت: به طور قطع قیمت زمین و رشد آن تاثیر بسیار زیادی در  حوزه قیمت مسکن خواهد گذاشت.
دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران با بیان اینکه  هدف دولت و انبوه سازان ساخت مسکن برای  اقشار هدف، کم در آمد و کم توان است گفت: در حال حاضر  پروژه های  مسکن های حمایتی و نهضت ملی مسکن در حال ساخت است و اجرای آن زمان بر  است به طوری که بین ۲تا ۳ سال زمان می برد .
او با اشاره به اینکه در حال حاضر  افزایش قیمت هفتگی و ماهیانه داریم و قابل پیش بینی نیست گفت: باید اجرای این پروژه ها به موقع تمام  شود تا بیش از این شاهد افزایش قیمت نباشیم و بیشترین افزایش قیمت ها به دلیل شرایط اقتصادی کشور و ناشی از نرخ تورم است .
او تاکید کرد: همزمان با کاهش نرخ تورم و  بهبود شرایط اقتصادی شاهد  کاهش قیمت خواهیم بود اما در حال حاضر باید برای کنترل قیمت ها در این بخش، دولت اقدام به تامین کارت اعتباری مصالح ساختمانی و خرید مستقیم از کارخانجات کند، که در گذشته این موضوعات مطرح بود اما هیچ کدام از آنها به مرحله اجرایی و عملیاتی نرسیده است.
او گفت:  باید برای پروژه های  ساختمانی حمایتی  از جمله نهضت ملی مسکن، مصالح ساختمانی  از کانالی  وارد شود که قابل کنترل باشد.
رهبر بیان کرد: در ابتدا  قیمت  پروژه های نهضت ملی مسکن متری ۲ میلیون و۷۰۰ هزار تومان بود اما بعد از گذشت مدتی به ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بعد از  تعدیل نرخ های سازمان برنامه و بودجه رسید و در حال حاضر  هرچه جلوتر می رویم  با این روند افزایش قیمتی  امکان  حدس زدن قیمت ها وجود ندارد.
 دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران  توضیح داد: در حال حاضر با این روند افزایش قیمتی پیش بینی می شود قیمت هر متر تمام شده به ۱۰ میلیون تومان برسد.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا