مجله خبریراه و شهرسازی

وجود ۸۵ هزار ساختمان ناپایدار در استان البرز

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه به زودی چهار پروژه بازآفرینی شهری در استان البرز بهره برداری می شود بر ضرورت همگام سازی اهداف نهضت ملی مسکن با نوسازی بافت های فرسوده تاکید کرد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سی و سومین نشست ستاد بازآفرینی شهری البرز با اشاره به اینکه در استان البرز ۵۸ هزار بنای ناپایدار داریم، گفت: اگر حادثه ای طبیعی همانند زلزله رخ دهد، خسارات بسیار زیادی به پلاک های ناپایدار و بافت های فرسوده وارد می شود و بر این باوریم چنانچه برخی هزینه ها اکنون توسط شهرداری ها و دستگاه های مسئول صورت گیرد، خسارات جانی و مالی در بحران ها و مخاطرات طبیعی به مراتب کاهش می یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد؛ با توجه به رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی، شهرداری ها شرکای راهبردی این وزارتخانه در بازسازی بافت های فرسوده هستند بنابر این تعامل سازنده می تواند عامل مهمی در پیشبرد اهداف بازآفرینی شهری باشد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با تأکید بر ضرورت آموزش مداوم شهروندان بیان کرد: از شهرداران انتظار می رود قوانین و مقررات نوسازی بافت های فرسوده و سند ملی بازآفرینی را مورد مطالعه دقیق قرار دهند.

بیش از ۲ هزار بسته ترویجی برای نوسازی محله فرسوده البرز

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری پایدار افزود: کار ویژه ای در البرز برای اولین بار در کشور صورت گرفته و در محله های هدف بیش از ۲ هزار بسته ترویجی و دیدار چهره به چهره با مردم برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص اهمیت نوسازی این بافت ها صورت گرفته که ستودنی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در مجموعه وزارت راه و شهرسازی، نوسازی مسکن در بافت فرسوده مهم و بلکه مهمتر از نهضت ملی مسکن است و جای خرسندی دارد که این نگاه در استان البرز نیز حاکم است، گفت: نکته کلیدی و مهم، ایجاد تدابیر لازم برای همگام سازی اهداف نهضت ملی مسکن با نوسازی بافت های فرسوده است.

تخصیص ۲ هزار تن قیر به البرز

آیینی با بیان اینکه جذب سهمیه قیر استان البرز نیازمند پیگیری بیشتر است تا به وضع مطلوب برسد، خاطر نشان کرد: درصدد هستیم سال جاری ۲ هزار تن قیر به این استان تخصیص دهیم که در صورت وجود درخواست، ظرفیت را افزایش خواهیم داد. ۱۲ هزار و ۵۲۰ تن جهت نیاز استان البرز به قیر پیش‌بینی شده است.

چهار پروژه بازآفرینی شهری در البرز به زودی بهره برداری می شود

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: استان البرز چهار پروژه قابل افتتاح در حوزه بازآفرینی دارد که به زودی با حضور مسئولین بهره برداری خواهد شد.

در ادامه جلسه استاندار البرز با تأکید بر لزوم جذب بخش خصوصی جهت بازآفرینی بافت های نیازمند بازآفرینی استان، لزوم تولید مسکن را در این بافت ها خاطرنشان کرد.

محمدرضا صابری مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر ستاد بازآفرینی استان البرز نیز با اشاره به مساحت ۵۸۳ هزار هکتاری استان البرز و جمعیت حدود سه میلیون نفری و سکونت ۷۱۴ هزار نفر از جمعیت البرز در بافت فرسوده استان، تأکید کرد: این میزان جمعیت ساکنین، شاهدی بر ضرورت نوسازی این بافت هاست.

صابری با ارائه گزارش عملکرد حوزه بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی در شهرهای کرج، محمدشهر، شهرستان های چهارباغ و نظرآباد، عمده مسئله استان را دارا بودن املاک قولنامه ای خواند و افزود: ۸۵ درصد املاک بافت فرسوده استان فاقد سند ملکی بوده و قولنامه ای هستند.

وی ادامه‌داد: در راستای اطلاع رسانی بسته های تشویقی بازآفرینی بافت فرسوده استان، چاپ و توزیع دفترچه های ترویجی مربوطه در محلات هدف به‌صورت چهره به چهره صورت گرفته است، همچنین نصب بنرهای اطلاع رسانی، اقدامات آموزشی و حضور در مساجد محلات و میزهای خدمت نیز صورت گرفته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا