راه و شهرسازیمجله خبری

۴۲۲ هزار نفر در استان اصفهان متقاضی مسکن طرح نهضت ملی

به گزارش ساختمان آنلاین:  علیرضا قاری‌قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه آئین آغاز عملیات اجرایی احداث ۳ هزار و ۸۱۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در شهر بهارستان که هم‌زمان با سفر اعضای هیأت دولت به اصفهان و در حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شد، اظهار داشت: از چهار میلیون کل مسکن قانون نهضت ملی ۲۵۰ هزار واحد مسکن برنامه استان اصفهان است که در ثبت نام اخیر ۴۲۲ هزار نفر ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرهای بهارستان و شاهین‌شهر بودند، افزود: ۵۰ درصد متقاضیان نیز در ۱۰۷ شهر دیگر بود و در استان اصفهان، پنج شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ابراز داشت: ساخت مسکن ملی در کلانشهر اصفهان با توجه به میزان تقاضا و نزدیکی بهارستان و شاهین شهر و از سوی دیگر به جهت اینکه زیر ساخت‌ها و ظرفیت بهارستان مشخص است باید با تدبیر انجام شود که بخش عمده‌ای از تقاضاها در شهر بهارستان شکل گیرد.

قاری قرآن خاطر نشان کرد: با توجه به ۴۲۲ هزار نفر متقاضی، ۲۰۰ هزار نفر مسکن شهری در استان اصفهان تکمیل می‌شود اما امروز مسئله آب و مدیریت منابع آب و تأمین آن نیز در این استان اهمیت دارد.

وی با اشاره به پروژه بازآفرینی محله همت آباد تصریح کرد: استان اصفهان دنبال استفاده از ظرفیت داخل بافت است و برای این امر در برنامه برای دو سال اول، ۸۴ هزار نفر واحد زمین تأمین شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا