مجله خبریراه و شهرسازی

زمین هتل ۳۰ طبقه ولنجک متعلق به کیست؟

رئیس کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران درباره ساخت هتل ۳۰ طبقه در ولنجک گفت: کمیسیون ماده پنج به هیچ عنوان کار خلاف قانون انجام نداده و در راستای وظایف قانونی خود عمل کرده و اقدامی بجا انجام داده است

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، سید محمود فاطمی عقدا در خصوص نامه سازمان بازرسی به وزیر راه و شهرسازی و رئیس شورای‌عالی معماری و شهرسازی، شهردار تهران و وزیر کشور جهت توقف عملیات احداث هتل ۳۰ طبقه با بیان اینکه مصوبه هتل اسپیناس سه به اواخر سال ۱۴۰۰ باز می‌شود، اظهار کرد: مقدمات کار این هتل به درخواست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وقت در سال ۱۳۹۶ انجام و با درخواست سازمان ملی زمین و مسکن، زمین برای ایجاد کاربری هتل توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به بخش غیردولتی واگذار شده است.

رئیس کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران با تأکید بر اینکه هدف از این واگذاری ساخت هتل برای تهران بوده و در راستای سیاست‌های دولت برای حمایت از گردشگری است، یادآور شد: این زمین با کاربری مسکونی توسط دولت به بخش خصوصی واگذار و چندین سال معطل باقی مانده بود و به‌رغم اینکه باید مصوبه قانون‌گذار برای توسعه هتل‌ها و اقامتگاه‌ها با فوریت و حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذار به صورت فوق‌العاده بررسی می‌شد، چندین سال به تعویق افتاده بود و در نهایت اواخر سال ۱۴۰۰ کمیسیون ماده پنج وارد رسیدگی پرونده شد.

وی با اعلام اینکه مأموریت ذاتی کمیسیون ماده پنج تغییر کاربری است، تصریح کرد: تغییر کاربری مسکونی به خدمات و برعکس در این کمیسیون بررسی می‌شود؛ بنابراین کمیسیون ماده پنج به هیچ عنوان کار خلاف قانون انجام نداده و در راستای وظایف قانونی خود عمل کرده و اقدامی بجا انجام داده است چراکه کمیسیون وظیفه دارد دولت را در دستیابی به اهداف و برنامه‌ها برای توسعه گردشگری یاری دهد.

فاطمی عقدا همچنین تصریح کرد: تا جایی که بنده در جریان هستم با توجه به اینکه مصوبه این هتل بر اساس رعایت تمام ضوابط قانونی و مقررات بوده، تحت هیچ شرایطی ابطال نشده و صرفاً متوقف شده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون ماده پنج مواردی را که نیاز به تصمیم‌گیری در شورای‌عالی معماری و شهرسازی داشته باشد به این شورا ارسال می‌کند، گفت: این مصوبه نیز به شورای‌عالی ارسال شده است؛ ما در مجمع موارد را اطلاع می‌دهیم که اگر ایرادی طبق قانون دیده شد به ما اعلام کنند.

رئیس کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران با تأکید بر اینکه ساخت هتل ۳۰طبقه در این منطقه به هیچ عنوان غیرقانونی نیست، خاطرنشان کرد: همانطور که گفته شد زمین متعلق به دولت است و برای هدف خاصی تعریف و به بخش خصوصی واگذار شده است؛ پرونده برای طی مراحل به کمیسیون ارسال شده و تمامی مراحل را نیز طی کرده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا