مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

تحویل زمین رایگان به ۳ دهک کم‌درآمد در برنامه هفتم توسعه

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از تصویب واگذاری زمین به اقشار دهک یک تا سه در طول این برنامه به‌صورت رایگان یا اجاره ۹۹ ساله خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا دشتی‌اردکانی با بیان این‌که کمیسیون در فصل توسعه مسکن برنامه هفتم توسعه مصوب کرد دسترسی به مسکن در پایان برنامه برای هر ایرانی به طور متوسط 12 سال به طول بیانجامد، اظهار کرد:‌ همچنین مصوب شد تا پایان برنامه باید 15 درصد ساخت مسکن به صورت صنعتی انجام شود و سالانه 300 هزار مسکن حمایتی، 200 هزار مسکن روستایی و 100 هزار مسکن در بافت فرسوده و 400 هزار انواع مسکن ساخته شود که در مجموع سالانه یک میلیون واحد مسکونی در برنامه هفتم را پوشش می دهد.

وی اضافه کرد: کمیسیون در بخش مسکن مصوب کرد دولت باید در طول برنامه هفتم توسعه سالانه یک میلیون و در پنج سال 5 میلیون واحد مسکن تولید کند.

دشتی اردکانی با اشاره به بررسی موضوع تامین زمین رایگان برای اقشار حمایتی در لایحه برنامه هفتم توسعه ادامه داد: در این بخش کمیسیون مصوب کرد، افرادی که جز دهک یک تا سوم محسوب می‌شوند زمین رایگان و یا زمین 99 ساله دریافت کنند. کمیسیون در روستاها هم این تکلیف را بر عهده بنیاد مسکن قرار داد تا در روستاها هم زمین رایگان در اختیار اقشار حمایتی در طول برنامه هفتم گذاشته شود.

وی در ادامه با اشاره به بررسی ارائه تسهیلات مقاوم سازی و نوسازی روستایی در لایحه برنامه هفتم توسعه بیان کرد: کمیسیون در این بخش دولت را مکلف کرد تا سالیانه پیش بینی لازم برای ارائه تسهیلات به 200 هزار واحد مسکونی – با سود 5 درصد- را در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار دهد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: همچنین کمیسیون مصوب کرد که بانک‌ها باید 20 درصد از تسهیلات سنواتی خود را در طول برنامه هفتم توسعه به حوزه مسکن اختصاص دهند.

دشتی‌اردکانی با اشاره به بررسی موضوعات مربوط به ایثارگران در لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: در این بخش کمیسیون مصوب کرد که مواد برنامه ششم تا زمانی که دولت نسبت به تنقیح و اصلاح قوانین حوزه ایثارگران اقدام می‌کند، همچنان پابرجا بماند. بنابراین همه آن خدماتی که در قانون برنامه ششم لحاظ شده بود همچنان پابرجا خواهد ماند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا