بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

دلیل رکود و کاهش ساخت‌وساز مسکن در کشور چیست؟

به گزارش ساختمان آنلاین:  علیرضا پاک فطرت درباره رکود و کاهش ساخت مسکن، با بیان اینکه متاسفانه شعارهای دولت در بخش مسکن نتیجه نداشته و همواره بر قیمت مسکن افزوده می شود، گفت: ما باید در سیاست گذاری بخش مسکن تجدید نظر کنیم و لازم است از شعارهایی که می دهیم، بیرون بیاییم و به نیروی عظیم مردمی فکر کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه باید به نیروی عظیم مردمی در این بخش یارانه دهیم، تاکید کرد: دولت باید ساخت مسکن را برعهده مردم قرار دهد چراکه دولت نمی تواند به خودی خود مسکن بسازد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه دولت باید در امور مربوط به مسکن تسهیلگری کند، تاکید کرد: متاسفانه این مهم از سوی دولت محقق نمی شود که اگر این موضوع مورد تاکید قرار گیرد دیگر نیاز نیست صندوقی به عنوان صندوق مسکن شکل بگیرد.

این نماینده مجلس اظهارکرد: دولت می تواند با کاهش عوارض ساخت به تولید مسکن در کشور کمک کند اما متاسفانه عکس آن در جریان است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به عنوان مثال امسال شهرداری ها در کلانشهرها عوارض ساخت و ساز را بیش از ۶۰ درصد و گاهی اوقات بیش از صد درصد افزایش دادند که این موضوع به هیچ وجه نمی تواند به ساخت مسکن در کشور کمک کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه شهرداری ها نرخ بیمه ساختمانی را چندین برابر افزایش دادند، گفت: در کنار این موضوعات قیمت مصالح ساختمانی مانند آهن و سیمان در یک سال بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: بنابراین این شرایط گویای افزایش قیمت مسکن است و نتیجتا سازنده و بخش خصوصی رغبت نمی کند که به سمت ساخت و ساز مسکن حرکت کند.

پاک فطرت با اشاره به افزایش هزینه تولید مسکن در کشور بیان کرد: در این شرایط سرمایه گذار دیگر میلی برای تولید مسکن ندارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا