بورس و بازارمجله خبری

واکنش‌ها به خرید مسکن توسط خارجی‌ها

به گزارش ساختمان آنلاین:   اظهارات چند روز گذشته محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه میانگین قیمت هر متر زمین در اهواز 23 میلیون و 500 است و علت بالا بودن قیمت مسکن در اهواز هجوم خریداران غیرایرانی برای خرید خانه است واکنش‌های زیادی را از سوی مسوولان و مردم به دنبال داشت.

خرید مسکن توسط افراد خارجی در خوزستان صحت ندارد

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در خصوص افزایش قیمت املاک در خوزستان اظهار کرد: افزایش قیمت مسکن در خوزستان همانند سایر نقاط کشور بوده اما این مسئله که افراد خارجی و تبعه دیگر کشورها در حال خرید مسکن و ملک در خوزستان هستند، تکذیب می‌شود.

وی افزود: هیچ فرد خارجی در خوزستان ملکی خریداری نکرده و قوانین کشور در تمام نقاط ساری و جاری هستند که ما از آن‌ها تبعیت می‌کنیم.

استاندار خوزستان گفت: کارشناسان برای یافتن علت افزایش قیمت مسکن باید به دنبال دلایل واقعی دیگری باشند.

هیچ ملکی توسط افراد خارجی در خوزستان خریداری نشده است

فرشید پورحاجت دبیر کانون انبوه سازان مسکن کشور نیز اظهار کرد: قانون اساسی در کشور ما برای همه جاری است که بر اساس آن هیچ فرد خارجی نمی تواند املاک و مستغلاتی خریداری کند مگر در شرایط خاص که باید به وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات تقاضا ارسال کنند که زمان زیادی صرف می‌کند و این شرایط نیز فعلا در کشور ما وجود ندارد.

دبیر کانون انبوه سازان مسکن کشورافزود: هیچ خرید ملکی توسط افراد خارجی به صورت وکالتی و یا ثبتی در خوزستان انجام نشده است.

دبیر کانون انبوه سازان مسکن کشور گفت: تاکنون هیچ سند غیررسمی و غیرقانونی مبنی بر خرید مسکن توسط افراد خارجی در خوزستان و اهواز مشاهده نشده است.

پورحاجت بیان کرد: از معاون وزیر راه و شهرسازی تقاضا داریم تکذیب این خبر اعلام شده از سوی وی را اعلام کنند چراکه تبعات خاص خود را در استان خوزستان خواهد داشت.

اظهارات معاون وزیر سبب افزایش قیمت کاذب مسکن می‌شود

عنبر علی زنگنه رئیس اتحادیه املاک خوزستان با رد خرید مسکن توسط اتباع خارجی در اهواز، اظهارکرد: این ادعا نیز سبب شد بورس بازان، زمین باران، پولداران و… بنا به فرمایش معاون وزیر برای سرمایه‌گذاری در اهواز اعلام آمادگی کنند.

وی با بیان اینکه در این شرایط ممکن است هر سرمایه گذاری برای خرید ملک در اهواز رغبت کند، افزود: این در حالی است که میانگین قیمت در اهواز به هیچ عنوان 23 میلیون و 500 نیست.

رئیس اتحادیه املاک خوزستان گفت: به طور حتم تقاضای کاذب برای خرید مسکن در اهواز از استان‌های دیگر در کوتاه مدت سبب افزایش قیمت مسکن خواهد شد.

قیمت ملک در اهواز به طور میانیگن بین 9 تا 10 میلیون تومان است و در منطقه کیانپارس که از مناطق برخوردار ما است بین 15 تا 40 میلیون تومان است که میانگین قیمت در این منطقه نیز با میانگینی که معاون وزیر عنوان کرد تفاوت دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا