دیدگاهراه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجله خبری

ابلاغ ويرايش سوم مبحث يازدهم مقررات ملی ساختمان

به گزارش ساختمان آنلاین:  کارشناسان بر این باورند اجراي اين مبحث از مقررات ملی ساختمان انتظارات بسياري را در زمينه تغيير شيوه هاي سنتي اجراي ساختمان به روش هاي صنعتي سريع ايحاد خواهد کرد و اثرات اجرایی شدن آن در پروژه هاي طرح نهضت ملي مسكن كه محور آن انبوه سازي و سريع سازي با ارایه تسهيلات دولتي است نمود بیشتری خواهد داشت.

شایان ذکر است تدوین و تصویب این مبحث بسیار مهم از مقررات ملی ساختمان از سال 1393 تا 1400 به درازا کشید. گفته می شود دلیل طولانی شدن این امر،صرف پنج سال زمان برای مطالعه تمامی روش های موفق صنعتی سازی ساختمان ،نگارش پیش نویس و نظرخواهی از مهندسان و مدیران و صاحبان صنایع بخش ساختمان و مراکز علمی و پژوهشی بوده است که البته دو سال آخر نیز به بررسی و تصویب در وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافته است.

بر اساس گزارش های دریافتی ،این ویرایش نسبت به دو ویرایش قبلی که در سال های 1378 و 1392 تحت عنوان طرح و اجرای صنعتی ساختمان ها منتشر شده بود دستخوش تغییرات کلی شده و رویکرد آن از طرح و اجرای ساختمان به روش صنعتی به “صنعتی سازی ساختمان “تغییر کرده و دارای مفهومی کاملاً متمایز از بکارگیری صرف تکنیک های صنعتی است چرا که متد های تولید ساختمان را به صورت همه جانبه دستخوش تغییر قرار داده است .کارشناسان در عین حال یکی دیگر از دلایل به درازا کشیدن دوره نگارش و تصویب این مبحث را نگاه جدید به مفهوم صنعتی سازی در این مبحث عنوان کرده اند.

دانلود 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا