بورس و بازارمجله خبری

جنس خریداران و فروشنده‌ها در بازار خانه‌‌های قدیمی

به گزارش ساختمان آنلاین:  مقصد اول بازار مسکن به لحاظ گروه سنی این روزها خانه‌های به قیمت رسیده با حداقل سن بنای ۱۰ سال است. در حال حاضر ۶۷ درصد از بازار معاملات ملکی در سیطره خانه‌های با سن بنای بیش از پنج سال ساخت است و تنها ۳۳ درصد از خریداران مسکن به سراغ آپارتمان‌های نوساز تا حداکثر پنج ساله می‌روند.

18

این در حالی است که پیش از شروع آخرین دوره جهش قیمت مسکن در سال 97، بیش از نیمی از معاملات ملکی در گروه سنی نوساز و تازه‌ساز صورت می‌گرفت.

تحقیق میدانی از واسطه‌ها به عنوان ضلع میانجی خریدار و فروشنده در بازار معاملات مسکن نشان می‌دهد دلیل اصلی افزایش تمایل به خرید آپارتمان‌های قدیمی به ویژه املاکی که بیش از 20 سال از ساخت آنها می‌گذرد، هماهنگی استطاعت متقاضیان مسکن با قیمت این واحدها است. در حال حاضر عمده خریداران آپارتمان‌های قدیمی متقاضیان مصرفی هستند و آن‌گونه که واسطه‌ها می‌گویند، سرمایه‌گذاران ملکی اغلب تمایل دارند نسبت به فروش آپارتمان‌های خود قبل از رسیدن به سن 20 سال اقدام کنند و کم پیش می‌آید که میل به سرمایه‌گذاری در آپارتمان‌های قدیمی زیاد باشد؛ مگر اینکه آپارتمان قدیمی واجد قدرالسهم بالا و دارای چشم‌اندازی از برنامه تخریب و نوسازی در آینده نزدیک باشد.

این روزها یک گروه اصلی از عرضه‌کنندگان آپارتمان‌های قدیمی با سن بنای حول و حوش 20 سال یا قدری کمتر و بیشتر، خریداران سرمایه‌ای هستند که بعضا شاید حدود یک دهه از اجاره‌داری این واحدها بهره‌مند شده‌اند و اکنون تمایل دارند واحد خود را فروخته و آن را به واحد نوساز یا تازه‌ساز تبدیل کنند تا بتوانند سال‌ها پس از این از عایدی آن برخوردار شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا