اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

انتقاد از سهل انگاری دستگاه‌های متولی در مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز

مهدی حبیب زاده حسینی ضمن با بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار  ساختمان آنلاین  اظهارداشت: جای تعجب است که در حوزه ساخت وساز باندهایی وجود دارد که با نقض قوانین و مقررات شهری در مقابل چشم مسوولان،ساخت وسازهای غیرمجاز و قاچاق گونه انجام می دهند.

وی در واکاوی دلایل رشد روزافزون این پدیده گفت: بدون شک عوامل بیرونی بیشماری در رشد این موضوع دخیل هستند،اما به طور کلی می توان به مواردی نظیر سودجویی،دور زدن قوانین دست وپاگیر اداری مربوط به ساخت وساز،بحران مسکن و بی خانمانی،مماشات و یا بعضا همکاری نهادهای ذی مدخل در حوزه ساخت ،هم دستی مهندسان متخلف با این نوع سازندگان و … اشاره کرد.

این کارشناس شهری با انتقاد از تعامل برخی از مهندسان متخصص در اجرای فرایند ساخت وسازهای غیرقانونی تصریح کرد: متاسفانه بازار آشفته حوزه خدمات مهندسی ،بیکاری مهندسان و عدم رعایت اخلاق حرفه ای سبب شده است که برخی از مهندسان متخلف با مافیای ساخت وساز همکاری کنند .

وی سودجویی را از دیگر عوامل توسعه ساخت وسازهای غیرمجاز دانست و تاکید کرد: مشخص نیست چرا زور قانون به مافیای ساخت وساز نمی رسد و در حالی که بارها از زبان مسوولان مختلف نظیر دادستان کشور ،اعضای شورای شهر تهران،و … بر لزوم برخورد با تخلفات ناشی از ساخت وسازهای غیرمجاز تاکید شده است ،اما عملا اتفاقی نمی افتد و روند برخی قضایی با این پدیده به کندی پیش می رود.

حبیب زاده حسینی با اشاره به اینکه ساخت وسازهای غیرمجاز علاوه بر پدیده های نابهنجار اجتماعی در عین حال زمینه بروز حوادثی نظیر متروپل است اذعان داشت: نقض آشکار مقررات و ضوابط شهرسازی در ساخت وسازهای غیرمجاز در بردارنده حوادث ناگواری نظیر متروپل برای بهره برداران خواهد بود و با توجه به این امر باید با جدیت در مقابل گسترش این پدیده مذموم ایستادگی کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا